söndag 3 mars 2013

Som ett tvättäkta fullblodsras...

Så kände jag mig imorse när jag vaknade... låg kvar i sängen och försökte knåpa ihop ett blogginlägg på telefonen medan jag samlade kraft att ge mig ut i den underbara vårsolen... fick faktiskt ihop ett riktigt bra inlägg, texten flöt på bra trots att det är lite bökigare att skriva så än på datorn... men så skulle jag bara ta en bild... och då vet jag inte riktigt, men det där braiga, iallafall braiga utifrån förutsättningarna, inlägget, det liksom bara försvann... och då blev jag så trött på det hela att jag kravlade mig upp och ut i solen av mig självt!



Varför jag var så trött? Jo, vi hade spelning igår och det tar ganska styggt på krafterna faktiskt! Jag tror jag spänner mig... inte för att jag är nervös, för det är jag inte, av någon oförklarlig anledning... men man är ändå på tårna hela tiden. Och ja, försök själv att stå på tå i tre timmar... man blir trött! Nu står jag ju inte på tå, bokstavligt talat, så det kanske inte var någon bra jämförelse. Dessutom tänker man inte på att man håller på så länge... *swosch* säger det och så är det dags för paus... sedan säger det *swosch* igen och så ska man spela sista låten och sedan plocka ihop sig! Jag är så glad att jag får vara med om detta!!! Och igår var det riktigt sabla jätteroligt! Jubilaren som hade festen vi spelade på var så himla glad och dansade och strålade ikapp med allt ljus som fanns på restaurangen. Gästerna verkade nöjda och ja, allt var väldigt roligt!

När jag kom hem så möttes jag av ett paket utanför dörren... visste iofs att det skulle ligga där och vänta på mig eftersom min allra finaste Storsockiplast kom springandes uppför trappan när jag rusade ner till bilen igår. Hon tänkte att jag skulle ha hunnit åka... vilket var helt rätt tänkt... men jag var, som vanligt, lite sent ute när jag åkte iväg till spelningen... Jag vet inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna en så fin vän... men jag vet att jag är väldigt glad och tacksam över att jag har henne!


Nu ska jag ta och försöka röja lite här hemma, rida lite på den där vågen av energi jag fick av allt solljus på min powerwalk, bädda rent, diska, tvätta och ha mig innan det är dags att sticka iväg till osteopaten för en välbehövlig behandling... life is grand!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!