lördag 30 mars 2013

Body under construction! mars i träningssiffror...

Ja, iallafall träningsmässigt... mat-dito verkar det som om jag missförstått hela konceptet... men det ena ger det andra tänker jag... trägen vinner... utveckling skall man låta ta tid... avveckling bör gå fort... så om man ser krasst på det så är det ju att utveckla nya träningsvanor och avveckla dåliga matvanor jag bör göra... fan osså! Det blev fel igen! Jag har liksom gjort tvärt om! Men men, det ger sig!

bilden är lånad
Hur som helst, ingen idé att gråta över spilld mjölk...
Mars blev månaden då jag iallafall tog tag i det där tränandet på lite större allvar än i februari... jag har gett mig själv nya vanor. Nya vanor som jag älskar! Nya vanor som jag knappt kan få nog av... vilket ju, om inte annat, gör att det ser jäkligt bra ut i min träningsstatistik!

Mars har hittills bjudit på 26h och 41min träning... jag räknar med ett löppass imorgon igen, så 27h skall absolut bräckas! Av dessa drygt 27 timmarna blev det inte mindre än 34 pass...

7 joggingturer 
2 powerwalks
1 rask promenad
5 simpass
19 spinningpass

Jag har alltså dragit ner snittlängden på passen men ökat frekvensen från i februari. Något jag själv tror är bättre för intensiteten blir kanske lite högre och jag lär kroppen och framför allt huvudet att slänga in ett pass lite här och var, när det passar och finns tid över!

Eftersom mars även var den sista månaden som jag kör pass på Sportlife innebär ju det att jag i april antingen måste gå på minst två andra spinningpass i månaden för att hålla uppe den goda spinningstatistiken, eller helt enkelt byta ut det mot någon annan träning. Det är lite läskigt tycker jag... men samtidigt, simningen kan ju få mer utrymme och det är ju gött det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!