måndag 18 mars 2013

Rugguggledag...

Ja, lite så känns det... rätt mycket så känns det...

fast jag vaknade pigg och glad... med hopp om et idag... men det svänger rätt lätt på mig... svänger när folk inte vågar tänka och tycka själva utan går på vad man tror är norm... tycker samma som alla andra bara för det verkar bra... jävla fegisar! Och jo, jag hittade självklart ett citat på den där podcasten från i torsdags, Filip och Fredriks intervju med Håkan... ungefär 36min in i den... Han är en fantastisk människa... helt klart!

Håkan Hellström: "Precis som alla människor har många goda sidor och en del dåliga sidor, men att det ofta i media och när folk skapar sin uppfattning om folk så blir det väldigt ensidigt.... man utmålar folk så liksom..."

Filip Hammar: "men det finns väl en trygghet i det där"

HH: "Ja, men jag tycker inte om den tryggheten för att det är samma trygghet som får folk att bli nasister du vet, och tycka att det är okej att hata judar under andra världskriget, det är också en form av trygghet... och jag avskyr sån trygghet där folk tar saker förgivet... "

FH: "man slutar ju också kunna överraskas som människa"

HH: "man slutar använda sin hjärna och sin känsla, man bara går på säkra spår.De är dem där människorna som stod bakom den som mobbades och fyllde i, fyllde i ledaren... dem där vill man ju fram till och "du, vad var det du sa, inte du, du"...

Håkan for president, typ! nu känns det lite bättre... jag partajjar på med en bra HH-lista på spotify... då känns allt bättre!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!