söndag 10 mars 2013

Brunch vs. brunch... aka la grande brunchhelg!

vet inte hur det kom sig att denna helgen blev så fullspäckad med mat... brunch i dagarna två... det kan ju aldrig vara bra... eller så är det som J sa igår om sin möhippa... man tar det bästa av allt och slår ihop det! Mycket mat blir det iallafall... och väldigt mycket dessert då båda ställena valt att verkligen gå bananas på just dessertborden!

Och jag tänkte faktiskt att jag skulle göra en egen, helt privat liten recension de där bruncherna emellan nu, när sviterna från den sista fortfarande gör sig påminda... när sillen och hallonmoussen fortfarande åker hiss så att säga...

Clarion Post hade ju ett väldigt käckt upplägg med att man beställde sin varmrätt och att den kom i en lagom stor portion... på det viset var det ju väldigt fräscht och snyggt... dessertbordet var suveränt... stiligt, mycket att välja på, dignande, supergoda mousséer och ja, pluspoäng för den hemmagjorda glassen som man fick skopa själv! Pluspoäng även för Virgin Mary baren, inredningen, stilen och servicen! Men förrättsbuffén kanske lämnade lite att önska... det var inte så man ojjade sig direkt... allt var gott, absolut, men ja... där skulle man kunna lägga mer krut (om det finns något kvar eftersom allt annat var toppen!) tyvärr hann jag inte ta kort på desserten eftersom vi hade lite tidsbrist där i slutet och jag la all kraft och tid på att äta upp allt jag hade plockat på mig... åpen??! Nä, inte skulle väl jag??!!??!




Marstrands Havshotell har ju en helt oslagbar utsikt, verkligen, läget är fantastiskt... inredningen påminner mer om en lunchmatsal än någonting annat... där blev jag lite besviken... men det räddades snabbt upp av en dignande kall brunch-buffé. Jädrar i jösses va mycket mat det fanns, olika sorters sillar, lax, sallader och ja... mycket mat! Carpaccion var jättegod och jättefin! När det sedan kom till den varma delen på brunchen så var jag inte alls lika imponerad... men så är jag inte heller direkt förtjust i äggröra, bacon osv. och man vill ju spara plats för desserten... jädrar va mycket grejer... så mycket att jag, trots att jag hade spanat in det innan, helt glömde bort att det fanns sex olika sorters tårtor utöver allt annat gott smafs... de pyttesmå tallrikarna som var tänkta till desserten är ett hån... vi gick på de stora tallrikarna till maten istället... mycket goda grejer... tårtor blir, till andra sittningen, ganska trista faktiskt... men goda ändå!




Helt klart skulle jag rekommendera båda ställena... Clarion Post kanske vinner på marginalen för inredningen och Virgin Mary baren... Om någon känner för en brunch någon dag och undrar om jag vill följa med så kommer jag med stor sannolikhet inte att tacka nej... skulle vara för den otroliga mättnaden man känner efteråt isåfall, men den glömmer man ju, som väl är, bort! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!