måndag 8 augusti 2011

this explains one thing or two

himlen öppnade sig just och det har börjat mullra och åska en del... bra är det, för då blir bilen ren och jag som funderade på att tvätta fönstren igår, men inte gjorde det, behöver inte ha dåligt samvete... inte för det iallafall! och så förklarar det min huvudvärk...

rotade igenom skafferiet igår i jakt på något ätbart... tänkte mig en bönsallad eller kanske en omelett med svamp... hittade ett par burkar kikärtor... tänkte göra hummus... jättegott till... allt!

1 burk kikärtor
1 vitlöksklyfta
1  msk persilja
2-3msk olivolja
2 msk balsamico vinäger
salt och peppar

mixa, mixa, mixa... och om du vill kunna ha den kvar ett par dagar... ät då inte upp den direkt ur skålen... med slickepotten... för då kan det hända att du får göra om samma sak dagen efter igen... och imorgon också...

just nu kan man säga att det går åt en del kikärtor här, mixerstaven hamnar aldrig på sin ordinarie plats efter att ha torkat i diskstället... samma sak gäller för mix-skålen och slickepotten... och fröken själv luktar nog en del vitlök... men sånt får man bjuda på!

2 kommentarer:

  1. Hummus....vad äter man till det, typ kött eller så? Blir man tjock av hummus? Just nu blir jag fan tjock av allt.... Du verkar ha haft en aktiv och fin sommar, härligt! Kram fina!

    Anne

    Ps: Jag kan bara kommentera anonymt på din sida, prova att ändra kommentarerna till pop-up....

    SvaraRadera
  2. Mmm! Hummus är rätt gott, om den är tillagad bra.

    Jag har mailat dig! :)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!