söndag 21 augusti 2011

endorfinstinn

ja herrejösses... blev tillfrågad om jag ville ta och hoppa in på ett pass idag... och det vill man ju... skulle egentligen kanske försökt få till en löprunda men vad gör man inte för att slippa? och vad gör man inte för att få köra pass???

efter förra inlägget gick jag och la mig... skulle bara bli en liten stund... tillslut var jag tvungen att gå upp på riktigt... då var klockan halv fyra... jo, men det kan man också hitte på en söndag... sova... jag behövde nog det... kände mig som i en dimma... med huvudvärk... men *swosch* säger det och så är allt sådant som bortblåst när man kommer in på anläggningen... än mera bortblåst blir det när en person som betydde väldigt mycket för mig för en herrans massa år sedan... varför omskriva det så krångligt??? ett ex till mig helt enkelt kommer in i salen och skall vara med på passet. Jag blev så glad!

Och det är väl klart att man blir glad av att träffa någon man en gång älskade... eller det är ju inte klart...  det finns ju folk jag har älskat som jag inte ens vill se idag... men när alla arga känslor försvunnit och man bara kan se den där människan med glada ögon, bara se den människan för det man tyckte om och man struntar i vad som hände sedan... då är det trevligt! och så mår man ju så bra av att veta att alla moln på den himlen är borta, att man inte behöver grubbla över dem mer... längtar tills den dagen det är grubbelfritt på fler himlar!

Nu ska jag fortsätta på den lilla dopklänningen... igår broderade jag en liten båt... och satte fast kjolen i livet... idag ska jag nog brodera namn och kanske lägga upp den... vi får se vad som hinns med... en film får det bli iallafall och kanske en fundering på hos vem vi egentligen sa att bollen ligger... jag hävdar å det grövsta att den inte ligger hos mig... men jag tror att jag/vi har en bolltvist att ta itu med...

det ska på en sjömanskrage och lite marinblå band också innan den är klar

vad har du hittat på idag då? Något skojsigt? vet inte riktigt men ibland känns vår kommunikation inte helt fungerande... eller jo, jag har ju helvetes mycket att säga tydligen, men jag har ju ingen aning om vad de flesta av er som läser tycker, tänker eller vad som försigår hos er... det är inte svårt att skriva en kommentar... jag lovar! jag har till och med gjort en beskrivning till dig!

Puss!

4 kommentarer:

  1. Gjort idag...??? Spenderat dagen på Yttern där man har så många minnen ifrån! Längtade lite efter att få spela igen, men inser hur fruktansvärt dåligt tränad jag är...suck... Så femman i Fontin, tredje gången denna vecka, men se det gick inte alls... suck... men å andra sidan kanske det inte är okej att chocka en relativt orörlig kropp med 1,5 mil på en och samma vecka... får bli lite mer pass nästa vecka och låta kroppen "löpvila" och sen ta nya tag. Spinning kanske!! ;)
    Vilken fin dopklänning! Jag sydde en till mina barn, bland det enda jag sytt och jag blev helnöjd!! Kul att bli det nån gång... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses, vilken otroligt munter kommentar det bidde... :/
    Nä jag e inte bitter...........

    SvaraRadera
  3. Tja, hela helgen, lördag och söndag alltså, har jag i princip gjort ingenting. Bara det som fallit mig in. Ligga i säng, på soffa. Läsa bloggar, slöa, jogga, träna, tvättat för att jag kan. Druckit vin, och ätit god hemlagad kantarellmacka. Läst fler bloggar och hittat två finfina fåtöljer som jag ska hämta på tisdag. Thats all.
    Fredagen ägnade jag åt fest.

    SvaraRadera
  4. Stora delar av dagen har spenderats hemma hos mina föräldrar som passade mina tre underbara ungar i gårkväll när jag och maken var på 40-års fest hos min barndomskompis......Ja jösses vad gammal man börjar bli!! Sov iaf i mitt flickrum och fick frukosten och lunchen severad av min kära pappa tillika din farbror, mamma och jag hann med en långpromenad med lillprinsen i vagnen innan det var dags för mig och min familj att bege oss hemåt igen. Pratade med din goa mamma häromkvällen, har du pratat med henne om kräftskivan? Vill så gärna träffa dig snart!! P&K

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!