tisdag 9 augusti 2011

litet snackstips...

den här tjejen har ju helt gått bananas på kikärtor... och bönor... du kanske har börjat misstänka att jag är sponsrad av Zeta??? egentligen är det nog balsamicon jag vill åt för det har jag alltid på både kikärtor och bönor... men hur som helst... att bara hälla i sig balsamico vinäger kanske verkar lite tokigt... äta bör man ju och då kan man lika gärna hälla balsamicon på något nyttigt... kikärtor och bönor my friend... kikärtor och bönor!

i helgen gjorde jag tabberas på kikärtorna i skafferiet... kikärtorna och vitlöken... gjorde hummus som om morgondagen inte fanns... idag har jag handlat... kikärtor och vitlök... och nektariner... sedan klarar jag mig tills de tar slut!

idag orkade jag inte mixa... det är ju nästan samma ingredienser men mängden disk blir annorlunda... så det blev en lite kikärtssallad på sköljda kikärtor, balsamico vinäger, olivolja, salt och peppar och en massa hackad basilika på... om man orkar leka mer med kniven kan man finhacka en charlottenlök och ha på också... smaskigt! och nyttigt! iallafall om man jämför med en skål godis!



4 kommentarer:

  1. men så gott :)
    men du, jag ser att du plockat en massa svamp, kan du visa mig ditt gömställe? ;)

    SvaraRadera
  2. självklart kan jag göra det! Men du tycker inte "norr om Göteborg" är en liten omväg för att plocka kantareller??? =)

    SvaraRadera
  3. Jag anar att någon blivit väääldigt hälsosam och nyttig på sistone? ;)

    SvaraRadera
  4. Christel - haha, nä inte direkt... helt galet onyttig egentligen... men jag väljer att bara lyfta fram de nyttigare sidorna! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!