lördag 13 augusti 2011

bara dårar rusar in...

har inte varit så bra på att lyssna på alla Håkan Hellströms skivor... allra mest har jag lyssnat på den senaste 2 steg från Paradise... den har jag i bilen och lyssnar på HELA tiden... galet bra är den... så det är lite roligt att upptäcka, för mig, nya favoriter... finns ju en del! den här är den senaste favoriten bland favoriter...


tycker texten är så fin... särskilt sista raden... ibland är en dröm det finaste man har... så är det ju ibland... att man har en dröm som man nästan är rädd att sätta i verket för då kanske man inser att det inte blir så bra som man drömt...

Jag vaknade en morgon
från en dröm jag hade
jag drömde att jag kunde sjunga
men det kan jag inte

Jag gick ut en kväll
för att känna lukten av våren
för jag trodde att jag kunde känna igen
men det kan jag inte

Universum är ett monster
men det har sparat dig och mig
jag gör vad som helst
för att få ditt liv
att verka bättre

Ibland är en dröm
det finaste man har


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!