fredag 19 augusti 2011

skrockfull

vidskeplig... superstitiös... kärt barn har inte alltid så många namn som man skulle kunna tro... hur som helst så är jag nog det... lite... jag lägger tex. aldrig nycklar på bordet... jag tar inte in ljung och jag jämför inte händer... fast där stannade nog min vidskeplighet... för under stegar har jag gått en massa i sommar... och mina nya skor har nog de flesta lagts upp på något bord... speglar krossar jag inte gärna iofs men jag tror väl knappast att man får otur i sju år av en sådan sak... eller så förklarar det en del...

Du som sett SATC1 lite mer hänfört än gemene man vet att Louise (from Louisiana, spelad av Jennifer Hudson), som Carries anställer som assistent, har en nyckelring som hon förklarar innebörden med:

"I'm not gonna give up on love. Love is the thing, you know. You see that? (she holds up the keychain) That's love - and I'm bringin' it to me, all day long."

När hon sedan lämnar New York för att gifta sig med "mannen i sitt liv" lämnar hon nyckelringen till Carrie...
Louise: Your keys.
Carrie: Oh, thanks.
           Wait, wait, wait. Don't forget your love. (as in keychain)
 
Louise: No. I found my love.
            I'm leaving that with you.
            ....
            See you at my wedding!
Carrie:  I'll meet you in St. Louis.

och jo, jag är fullt medveten om att det är manus och film... att det inte är på riktigt... men för ett par år sedan gav jag en likadan nyckelring till en av mina bästa vänner, tillsammans med lite annat SATC-igt i födelsedagspresent... samma kväll blev hon och mannen i hennes liv ett par... jag vågade fasiken inte chansa när jag hittade en likadan nyckelring nu i London... men jag är inte så skrockfull... bara en smula...



 
 

3 kommentarer:

  1. När ska detta slå in då?

    SvaraRadera
  2. jag är inte så petig med tid... det kan få ske nästan när som helst faktiskt... bara det är rätt... annars blir det ju fel! och du, jag vågar inte ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, fina du!
    En sån skulle du ju fått av mig men....det fixade du ju själv!
    Klart den kommer, vilken sekund som helst...kärleken alltså!
    Älskar dig en massa!
    Puss

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!