lördag 27 augusti 2011

Namnkalas

Ja, en av fina vännernas fina dotter hade det idag... med massa folk, massa god mat, tårta och ballonger... till och med en hoppborg och såna där uppblåsbara bollar som man ligger i medan de rullar fram fanns det för barnen... det enda som inte riktigt höll måttet var väl kanske vädret... men det gjorde ju inte så mycket när allt annat var tipptopp verkligen! Tack Bonnie för att jag fick komma på ditt kalas!

galen som jag är i tårta och sötsaker... och med kolhydratsladdning ständigt blinkande på näthinnan tog jag en bit tårta i storleksordning "ta tills du skäms!" och sedan gjorde jag det... skämdes lite... men bara lite och åh va god den var... Brita-tårta eller Pinoccio-tårta tror jag den kallas... galet god var den iallafall och innehöll faktiskt mycket frukt och nötter också... och det är ju nyttigt!

nu sitter jag hemma i soffan och får lite ångest över tanken om att springa midnattsloppet i kväll... om två och en halv timma går starten... sedan är det bara en mil att avklara... antagligen i regn... jag får fan skoskav bara jag tänker på det... men jag har haft lite taktiksnack med Bonnies moster idag... ska se om jag kommer ihåg allt:

1. det gäller att inte ta ut sig för mycket i början, inte hänga på av bara farten liksom...
2. vid smala passager, försöka att klämma sig in mellan två större människor, liksom kila sig fast och böja på knäna och sedan "glida fram"
3. I Haga, minns ingenting... låt det bli blankt! Vet inte riktigt varför men det var så för henne förra året och då gick det bra så jag tänker att jag nog ska försöka med samma grej!
4. Vid inte så smala passager att det går att kila sig fast mellan folk, lägg helt sonika armarna över axlarna på två jämnlånga killar som verkar springa i samma tempo... man kan tex. låtsas att man jäspar och ska sträcka på sig... sedan är det bara att hänga kvar tills de tröttnar!

tror att det var alles... och med så bra tips så känns det ju ändå som om detta skulle kunna gå vägen... kanske inte så att jag kommer att vinna... ens över mig själv... och då är det ändå första gången för mig... men jag ska göra det för skoj skull... och inte försöka sätta något personligt rekord för då blir det så jobbigt att toppa det nästa år!

3 kommentarer:

  1. hallå terriern glöm inte att d är bara å le!!!!!
    va kul Me hoppborg...fasen d ska ja nog ha på min nästa födelseda...hoppas d går bra ikväll.
    tack igen för ett grymt bra pass du e så peppande galet bra!!!!!!!!
    kram på dig!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. jag gillar också sötsaker.. mycket,

    SvaraRadera
  3. Diana - tack själv! Jag försökte le... det gick inte så bra... men jag tänkte på er flera gånger och då gick det bättre! =) ses på lördag!!! kram

    F - ja, sött är gott! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!