tisdag 30 augusti 2011

att ångra sig i förväg...

... det gör jag nu... ångrar min stora trut... min stora kaxighet som bor i denna lilla (?) kropp... råkade i lördags, på det där annars så trivsamma namnkalaset, slänga ur mig att det ju inte direkt är så att man får veta när folk ska ut och springa så att man kan hänga på... det skulle jag aldrig ha sagt... nu väntar nämligen ett "upp till bevis" på mig om en knapp timma... för detta var vad som mötte mig när jag snurrade in på facebook för ett par timmar sedan:

En liten blinkning till de vänner och spinninginstruktörer som säger sig sakna inbjudningar till mer lokala, anonyma löpfester. Löpning idag Fontinskogen. Start 17.45. Längden bestämmer du själv. Att dyka upp är det viktiga. Ruskväder är inget problem. Come hell, come rain. Hårda löpare bryr sig inte. Så det så...

jag vet ju så väl att det är mig han menar... att jag är den där vännen och spinninginstruktören som nu ska få bita i det sura äpplet... och det värsta är att A vet att jag vet att han vet att jag vet att det är mig han menar... jag kommer liksom inte undan med hedern i behåll här... jag har inte så mycket heder att slösa med heller så det får liksom brista eller bära... hällregn till trots... jag vet inte om jag är vattentät... jag är ju gjord av skinn... så sent som idag gjorde jag en carelabel till en kund med texten:

"Genuine leather - dry clean only"


4 kommentarer:

  1. Lycka till då med löpningen!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! kan jag ju säga såhär i efterhand! =)

    SvaraRadera
  3. Haha, han verkar fyndig den där A. Mitt i prick! Och den tog ju eftersom du infann dig och var med och sprang. Bra jobbat. Så idag hade ju även den carelabel'n funkat på dig. :)
    Jag har också funderat på den där känslan de säger som skall komma efter ett tag, jag är lite fegare och vågar inte ens chansa att den skall komma så jag håller mig till spinningen istället. men kanske ångrar mig en dag och då kan man ju ändra sig.

    SvaraRadera
  4. Var lite snabb.
    Ha en skön kväll nu när du torkat!
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!