onsdag 10 augusti 2011

kärringrunda

japp, helt klart en sådan... J och jag har kollat in dem... kärringarna alltså... själva var vi ju på en vanlig tyg-runda i Kinna-Skene... inget kärringaktigt med det alls!!! eller jo, egentligen... att jag själv dessutom blivit en "lexington-tant" (i det blå-vit-randiga hänseendet P, inte storfotade svarta porrskådis-hänseendet) gör ju inte saken bättre kanske...

herregud va mycket tyger det finns... Skroten är ju helt galet stort och belamrat... för några år sedan hade jag helt gått wild'n'crazy där... men nu hittade jag ingenting jag ville ha... ingenting som riktigt lockade... letade efter marinblått tyg med vita prickar till min playsuit... men är tydligen väldigt petig med storlek och placering på de där prickarna... hittade inte ett enda tyg som dög... antingen var prickarna för stora, eller för små... satt fel... för tätt... för långt ifrån... i rader... i rader är värst...

men det är väl bra när man kan hejda sig från att köpa saker bara för köpandets skull?!... för en gång skull kanske skall tilläggas... har ju liksom inga projekt att ta tag i nu, inga projekt att skaffa mig heller direkt... eller jo, en dopklänning... men inte till mig! Det enda projektet jag skulle kunna ha är väl egentligen den där väggbonaden med texten "jag är ju ganska osocial!" vi kom fram till hade varit så bra idag.

Lika mycket tyger som finns på Skroten... lika mycket folk hade hittat dit i regnet... och förlåt mig om jag är okänslig nu... förlåt mig om jag är sexistisk och fördomsfull... men varför i hela helsike släpar man med sin man/pojkvän till en gigantisk tygaffär??? Vid ett flertal tillfällen tänkte jag, nästintill inte tyst för mig själv... "han kommer att få ligga ikväll... det är SÅ hon fått med honom hit!" Vad är det för roligt att gå och bläddra bland tyger? Känna och klämma, matcha och mäta med en sur kille i hasorna??? men vad vet jag... jag är ju singel... tydligen ingenting! Det är kanske det jag gjorde fel... borde kanske släpat med exen i fler tygaffärer...

Almedahls fabriksbutik däremot var väldigt trivsam... de andra kunderna som var där när vi kom in i butiken inte lika så... de stod och rullade upp tyger på ALLA bord som fanns tillgängliga i butiken... när jag rotade runt i "stuvar-lådan" kom en av dem och rotade runt också... blir lite trångt... och det är svårt att rota från en sida när det flyger stuvbitar dit där man rotar...

tjejen i kassan blev klar med kunden hon hade expierat och då det andra sällskapet verkade fullt upptagna med att diskutera mönsterrapport och behov av antal meter... så frågade jag expediten om vi kunde få hjälp... då, med ett litet "hrmhrm... jag tror vi var här först!!!" påkallade kärringen uppmärksamheten och expeditens tid... vi skulle bara ha 2 meter av ett tyg... kärringen och hennes jag-rotar-över-ditt-rotande-dotter skulle fortsätta diskutera rapportlängd, antal meterbehov och gud vet vad... en jävla tid tog det iallafall... jag blev riktigt arg... hade det inte varit för att hon var äldre och bättre försäkrad hade jag nog sagt ifrån... hatar sånt där! Man blir ju förbannad!

Blev lite förtjust i deras Picknick-tyg... inte så lite... ganska mycket... men jag vet inte vad jag ska ha det till... det passar inte riktigt i mitt kök... och i köket är väl ändå det vettiga valet? Egentligen skulle det nog passa ganska bra i mitt kök... det är lite svart och vitt och femtiotal... precis som servisen tyget har fått sitt print ifrån... men det hade varit bra mycket roligare om man hade några delar av servisen också... kanske får börja där...


hemma nu och trött i ryggen efter några timmar i butik... hur f-n ska det gå nästa vecka med två dagar trendresa i London??? blir spännande gissar jag!!!

Tack J för en fantastiskt mysig dag!!!

1 kommentar:

  1. Men hallå Nina!!
    Har du varit på gångavstånd hela dagen...
    Det är konstigt det där, alla tjejer släpar med sig sina gubbar till tygaffären. Hur tänker de då? En annan lämnar ju han hemma för att kunna strosa, känna och klämma i lugn och ro utan att någon står vid utgången och bara suckar.
    Trendresa i London låter helt underbart!
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!