tisdag 23 augusti 2011

nu är det kört

... var och hämtade tröjan och alla startattiraljer till midnattsloppet nu på lunchen... finns ingen återvändo nu liksom... och jag som skulle bli taggad av att vara anmäld... kan meddela att resultatet var det motsatta... jag har helt tappat stinget... jag som i vintras bylsade på mig kläder och broddar och stack ut i spåret och sprang i decimeterhög snö och tyckte att det var the grej! Att det var så fantastiskt skönt och fint och vackert och allt var det var... sedan kom våren och barmark och jag totaltappade allt vad löparintresse heter...

sommaren följde i samma spår... utan mig i spåret... och månaderna tills midnattsloppet skulle gå av stapeln blev snart veckor och nu är det faktiskt bara några få dagar kvar... och jag har inte alls sprungit så mycket som jag hade tänkt... alls... jag har faktiskt inte ens sprungit 10% av vad jag hade tänkt... hoppas innerligt det är tanken som räknas! Kan man inte få köra midnattsloppet på en spinningcykel istället?? Hade känts så mycket trivsammare!!!

sedan stack vi svängen om Triumphglass också... och köpte varsin yoghurtglass... socker och fettfri... fast jag vet inte, den smakade precis som vanlig mjukglass... men oj va mätt jag blev och då åt jag ändå bara halva! Den är faktiskt inget jag rekommenderar... och hade jag inte just idag börjat med min ShapeUp-app igen så hade jag nog unnat mig någon god sorbet istället... men nä, här försöker man vara nyttig... går sådär... men trägen vinner... nog...


dagens låt: Håkan Hellström - Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din (tänker att ibland får man vara glad för det lilla liksom!)
dagens dusch: jo, lång och härlig
dagens frisyr: wash'n'go knut
dagens smink: nä
dagens klädsel: svarta tights, svart tight klänning, jadegrön storstickad tröja, svarta Uggs-sandaler
dagens planer: har faktiskt inga
dagens vill ha: en kram från någon jag tycker om
dagens saknad:  precis
dagens skoj : sprang en gammal kollega på lunchen!
dagens drog: kaffe
dagens träning: nä, vilodag idag
dagens måste: inte mycket
dagens dricka: vatten
dagens mat: keso och banan
dagens mående: bra, lite förkyld kanske... eller bara tät...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!