torsdag 18 augusti 2011

en jättekissenödig dag...

jo, faktiskt... på riktigt alltså... det är ju inget du behöver anteckna i ditt intressesmurfblock såklart... men jag började med en detoxkur idag... ska hålla på i  minst 20 dagar... man ska dricka 1½liter vatten med 12ml någonting i... detta någonting ska tydligen:
  • Renar kroppen och ger dig mer energi.
  • Driver skonsamt ut gifterna ur kroppen.
  • MethodDraine har de positiva effekterna
    av en fastekur, att kroppen renas, trots att du
    äter som vanligt.
MethodDraine DETOX är en ny, effektivare kroppsrening för hela dig. Den speciella kombinationen av örter i MethodDraine Detox driver ut gifterna som samlats i kroppen. Den rena kroppen fylls av energi och känns lättare att leva med.

En kropp som känns lättare är ju önskvärt... så det siktar jag på... och om man ska fortsätta att vara så här kissnödig hela tiden så kommer jag nog faktiskt gå ner i vikt... kanske en aningens uttorkad också... men det viktiga är väl inte hur man mår???

tänker faktiskt att om man dricker en sån så kanske man skärper sina intag... och då kanske de där kilona man så käckt kallar semesterkilon kan ta och ge sig av... för det vore faktiskt trivsamt att komma i sina skinny jeans igen...

men det kanske lite träningsrutin också kan styra upp... jag ger mig på alla tre metoderna, detox, kostmoderation och träning och hoppas på det bästa! och den fabulösa utmaningen... är på min 20de dag idag... men eftersom jag kört ett 45min långt corepass så tänker jag att det nog får bli dagens sit ups osv... det är ju bra många fler sit ups än 20... en hel hög med "full sit ups" också... och en gäng armhävningar... jo, jag tror minsann jag ger mig den tillåtelsen att se det som fullgott utmaningsutförande...

på tal om pass... hade mina första pass efter semestern idag... varför har jag haft semester från detta??? Detta som jag älskar att hålla på med!!! fast det var kanske pga semestern som jag känner såhär igen... kan nog vara så... älskar att instruera iallafall... semester eller ej... med en hel sal full av peppade deltagare att köra skiten ur... eller låta köra skiten ur en själv... ibland är det ett givande och tagande... oftast till och med!

Dagens pass som jag slängde ihop lite hastigt och lustigt i Londonpackande stund blev faktiskt riktigt bra... drog igång ganska tufft och fortsatte liksom i samma bana... iallafall upplevde jag det så... ska köra det på lördag igen tänkte jag... får se hur det funkar tidigt på dagen... det är ju olika det där, hur det passar olika tider på dygnet...

och på tal om tid på dygnet... så här har förresten hela dagen varit... jag har funkat som en sämre kopia av Måns Zelmerlöw i Allsång på Skansen i alla hans övergångar... det har blivit alldeles för många sena kvällar för mig den här veckan... och blogginlägg som skrivs alldeles för sent för att det egentligen ska bli kul... förlåt, jag ska skärpa mig... iallafall försöka! nu ska jag ge mig på ett gedigert försök att komma i säng innan midnatt... eller ja, tolvslaget... wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!