torsdag 4 augusti 2011

kontaktannons

är ju, som du kanske vet, mitt i husköpsplaner... och mitt hjärta faller mer för charmiga ruckel än något annat... vad gäller hus alltså... kanske även när det gäller killar... fast nä, där är jag mer ute efter omöjligheter åt andra hållet... skavanker och renoveringsobjekt göre sig icke besvär, typ... 

någonstans verkar det tydligen lite galet att en ensam tjej köper hus själv... hur ska hon klara det liksom?! ett renoveringsobjekt dessutom... men jag tror nog jag ska klara det... med lite hjälp från min stackars far såklart... vilket han är väl medveten om... han är liksom alldeles för duktig på just detta området för att kunna slippa undan...

men hur som helst så har jag ju inte tänkt förbli singel i alla mina dar... någonstans hoppas jag ju att prince charming skall komma ridandes på sin vita springare och ja, allt det där... tror ni då att det gör något att jag har ett hus med renoveringsbehov i bagaget?

Jag tänker lite att många har ju faktiskt barn "i bagaget" i min ålder... och det verkar sällan vara något större problem faktiskt... hur stort problem anses ett renoveringsobjekt vara? jag menar, han får ju också lov att vara där såklart... han kommer ju också få lov att klippa gräsmattan, bära in vatten och hänga i trädgården... njuta av de skeva väggarna och all charm... vad tror du... ligger det mig i fatet?

ponera att jag skulle skriva en kontaktannons:

"Händig man sökes för renoveringsobjekt i sina bästa år"

vad tror du, hade det funkat? här skulle jag vilja slänga in en smiley för att ironin verkligen ska gå fram... understrykas och förtydligas men jag försöker undvika smileysar i bloggeriet... jag överdriver så lätt sådant om jag börjar... och jag är redan fullt medveten om att jag överdriver användandet av både punkter, utropstecken, frågetecken och jo, ja, i viss mån även ord faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!