tisdag 23 augusti 2011

and that was Tuesday...

... jag måste skaffa mig något att göra! får fan lappsjuka, eller vad nu det kallas, av att bara åka hem direkt efter jobbet... så tråkigt! Idag borde jag kanske gett mig ut för att springa efter jobbet, men med något som kan verka vara en förkylning i kroppen så är det kanske vettigt att låta kroppen vila... den ska ju ändå vara på tårna på torsdag igen, och på lördag förmiddag och lördag kväll... men imorgon kanske... då kanske jag bör ge mig ut en sväng... får se, måste jobba över...

verkar det som om jag skjuter problemet framför mig??? nä, vad får du det ifrån???!!! jag skjuter inte... jag plogar det framför mig!!! fullt medveten om att det inte kommer att kännas ett dugg bättre för det på lördag... men strunt samma. det får jag väl ta då... det kommer antagligen inte kännas ett dugg bättre på lördag om jag så ger mig ut och skuttar runt femman imorgon heller! Jag tror på riktigt att det kommer att kännas überjävligt på lördag... men überjävligt har jag överlevt förr!

Snart börjar nog dräktsömnaden på tisdagar... det är mysigt och bra... en sak som inte är bra är att jag inte alls rört min dräkt sedan förra gången... och jag som skulle ha sytt klart hålsömsbroderiet på kragen hade jag tänkt... men, men, tiden går fort när man har roligt, jag har inte hunnit helt enkelt! Och det är ju ingen som blir sur för det... mer än jag själv då förståss... ja inte på att jag har haft en rolig sommar alltså utan att jag inte kommit längre på min dräkt...

den lilla dopklänningen börjar ta form nu... borde kanske sätta mig och sy kragen och mössan idag... jo, jag ska nog göra det... iallafall något av det... eller inte...

råkade istället fastna på facebook, i chatten... lite som att fastna i vinkelvolten... men med mera skratt... brukar i vanliga fall bara bli stressad av chatten men idag har jag farao skrattat så jag gråtit... underbar konversation med en nyfunnen bekantskap... om män på sjön, musiker på turné som spelar ostämt i moll men med världens fingerfärdighet...masserande diskmaskiner... och hur bagarns barn bara får brända bullar... utan smör... McGyver och Bon Jovi var med på ett hörn också... jag vet inte om jag blev så mycket klokare av allt... men det är ju inte alltid det viktiga... som flickan sa!

sedan har jag "pratat" med en annan vän om den stundande hösten... om alla vinkvällar vi skall ha och liksom grottat ner oss i planerna... det får hösten att inte verka lika mörk på något vis... eller rättare sagt... man längtar nästan efter den lite mörka hösten nu! Härligt!

Det är bara att inse sina begränsningar just nu... eller du får göra hur du vill... men jag ska nog ta tillfället i akt och försöka komma i säng innan midnatt idag... jag har haft en riktigt bra dag idag... om än lite tät... men bara i näsan så det gör inte så mycket...

1 kommentar:

  1. Det är så himla roligt att chatta med folk som har samma humor som en själv. Man sitter asfånigt och garvar högt framför datorn! :D

    Jag gillar också hösten - min favvisårstid...

    Har du också fått en släng av förkylning? Typsikt... Det tar liksom udden av den där extra energin man behöver...
    Sov nu gott!
    Kram söta!

    Madde :D

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!