söndag 14 augusti 2011

ease it in...

... det har jag försökt hela dagen... att liksom vaggas in i lite mer vardag... hållit mig till planerna och till och med gjort lite nytta... jo, faktiskt!

sov som en kratta i natt... eller kanske inte som en kratta... mer som om jag sov PÅ en kratta... vaknade hela tiden... tror jag körde en pre-back-to-jobbet-natt... du vet så som det var varje gång man skulle börja en ny termin i skolan... så, fast en natt i förväg, så  man riktigt kan gnussa in semestern-är-över-ångesten i hela anletet...

sedan somnade jag självklart ganska gott alldeles innan jag skulle gå upp... vet inte om det är något sånt man kallar Murphys lag... men något borde det kallas... jäkligt irriterande är det ju hur som helst!

men sedan var det trevligt och trivsamt! Farmor och farfar kom förbi och hämtade mig och vi åkte på auktion i Trollhättan... eller rättare sagt, vi åkte och kollade på grejerna som skulle auktioneras ut efter lunch... kollade, kikade, funderade på om något var värt att lägga ett förhandsbud på, insåg att så inte var fallet och sedan gick vi och fikade innan vi åkte hem... fast först en omväg om farfars barndoms nejder...

och en liten extra sväng om ett torp jag och pappa var och kollade på för ett bra tag sedan nu, som fortfarande inte är sålt... men som jag absolut inte skall ge mig i kast med heller... det har en massa grannar... jag vill inte ha en massa grannar! Farmor och farfar var nog lite extra nöjda med hur de uppfostrat min far när de såg rucklet... att han är så bestämd med vad som är vettigt och vad som inte är det... när jag, uppenbarligen, i somliga fall, lack some vettighet...

sedan hann vi med en sväng om mina föräldrar också, klappa lite på Dolly, fika lite och så... och diskutera vettighet i torpen jag hittar och finner intressanta...

väl hemma blev det till att handla mat för veckan... insåg när jag kom hem att det var sisådär med planeringen... hjärnan var uppenbarligen på semester-mode... får väl se vad det blir för lunch imorgon helt enkelt! men godis blev det! det är ju ändå söndag!

en söndag med tvättid också... och en hel del borden... ganska många sådana faktiskt... men ett har jag tagit tag i iallafall... ett sömnadsprojekt... så fram med symaskinen och sygrejerna... klippa och zigzagga, nåla och sy... vad det blir får ni se när det är klart... men det är en del handarbete på projektet också... så jag är lite glad över folkdräkten jag syr för den har uppenbarligen gett mig mer rutin och finess med nål och tråd...


Symaskinen var en gång min mormors... hon var galet duktig på att sy och jobbade ett tag som sömmerska och jag tror även direktris eller mönsterkonstruktör... det är lite extra skoj att man kan använda hennes maskin... men nu får det vara nog med måsten och projekt för idag... en film tills det är dags att knoppa... godis hade varit gott men det är redan uppätet... sällskap hade också varit trivsamt... men man får inte alltid vad man önskar sig... kanske inte direkt iallafall!

usch, nu är snart semestern alldeles, alldeles slut... nästan så det är läge att göra en tillbakablick... men jag gör nog inte det idag... då hinner jag ju aldrig se någon film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!