måndag 15 augusti 2011

Grattis och "back in the ekorrhjul"...

Vi börjar med ekorrhjulet... kändes bedrövligt att behöva hala sig ur sängen imorse... bedrövligt att masa sig in i duschen och få bort allt det trötta, chockade som befann sig i hela kroppen... köer på E6an och regn... fast det underlättar ju lite... man kan ju lika gärna jobba en dag som denna än försöka hitta på något som känns meningsfullt att göra en semesterdag i regn... det mest meningsfulla man kan göra en semesterdag är enligt mig att befinna sig på stranden... päsa i solen och bara ha det gött... så hade det inte blivit idag...

samtidigt är det lite gott att vara tillbaka också... när man får in rutinerna igen... och att träffa sina goa kollegor... för det har jag ett par stycken... goa kollegor alltså! Ett par som jag räknar till riktigt fina vänner dessutom...

blev inte någon jättebetungande dag idag... värre blir det imorgon... då måste jag åka hemifrån strax innan fem... planet till London går 06:45... yeeaah! Packat har jag inte gjort... det får jag göra ikväll när jag kommer hem från födelsedagsfirande av min svägerska... svägerska är ett väldigt fult ord tycker jag...

kallar henne mycket hellre sister-in-law... fast de är inte gifta så det är by heart and choice jag kallar henne det... den kloka och vackra kvinnan som på ett mirakulöst sätt orkar med min brors alla upptåg och spex... som fött den vackraste gossen i världen. Som har galet bra smak och som man alltid kan få ett gott råd ifrån, för att hon tänker, till skillnad från mig, INNAN hon talar! Jag är väldigt glad över att du är en del av vår familj!!! Grattis på födelsedagen Linda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!