onsdag 3 augusti 2011

om man vågar så vinner man...

iallafall att ha försökt att vinna... skrev en klok man till mig en gång för inte alls länge sedan... det hela rörde en händelse för några veckor sedan... fast kanske inte egentligen så mycket händelsen i sig som effekten av den... om att våga ta första steget...

jag  är galet dålig på att våga... galet dålig på att tro att jag skulle ha "något visst" liksom... undrar ibland vad det där "vissta" är för något, om man kan köpa det på burk eller om det helt enkelt är så krasst som Bo Kaspers Orkester sjunger "vissa har det... andra inte..." jag börjar ana att jag tillhör de andra...

ska jag vara ärlig så är jag inte bara galet dålig på att våga... jag är även ganska blyg... en liten detalj man inte kanske tror om mig... en liten detalj jag själv ibland glömmer bort... men never the less... blygheten finns där och gör sig påmind så fort det drar ihop sig och blir läge att slå till... "smack" säger det och detta annars så pratglada kex blir helt stum... eller så säger det "smack SMACK!" och detta annars så pratglada kex går igång på alla cylindrar... som ett barn på sockerchock... ingen vacker syn...

vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta... mer ett statement att så är fallet kanske... och kanske få tips om var man hittar "Visst" på burk lite vavoom liksom... om det nu ens finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!