onsdag 22 augusti 2012

sova va det ja!

Redan vid halv elva började jag fundera på om jag kanske skulle ta och chocka kroppen med att faktiskt gå och lägga mig... men nä... nu närmar vi oss midnatt igen och ja, jag har då inte krupit ner mellan lakanen... bedrövligt! Förstår inte hur det kan komma sig att jag har så svårt för att komma till skott med att sova faktiskt! Älskar ju att sova, konceptet sömn är något av det bästa jag vet! Men att göra det, att gå och lägga mig... det har jag jättetröskel till...

Tror iofs jag vet... jag tänker för mycket, låter hjärnspökena snurra för fort... så jag ser till att vara toktrött innan jag går och lägger mig, då somnar jag snabbare och slipper tänka så mycket... smart va?! Eller inte... egentligen borde man kanske ta tag i de där hjärnspökena istället... men nä... det är som att ta sitt förnuft till fånga... svårt... och inget jag egentligen vill göra... jag har slutat äta godis... det får räcka för nu! Det är också ett förnuft att ta till fånga, så gott som något... eller egentligen, eftersom det är just godis så är ju det förnuftet godare än mycket annat... eller ja, inte godare än det andra förnuftet jag borde ta till fånga kanske... kan man kanske säga att det är equally mumsigt?! som Jelly Belly Beans typ...

Men nä, när jag ändå har en hyfsad chans att faktiskt knoppa innan midnatt... tänker ta den chansen... imorgon är en lång dag, jobb, träning och rep... fantastiskt roligt dock!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!