söndag 19 augusti 2012

Man kan sakna många saker...

just ikväll saknar jag New York... sitter och tittat på SATC, klarar fortfarande inte av att titta på när Mr.Big och Carrie bråkar innan bröllopet och ställer in alls... det går inte... gör ont i hela själen... men resten av filmen är ju helt ljuvlig!

Hade varit så himla roligt att åka dit igen, gå runt på stan och bara njuta av pulsen, husen, människorna... snart är det två år sedan jag var där sist... två år sedan vi flög helikopter över Manhattan och åt världens godaste guacamole på resturangen mitt emot the Metropolitan Opera... två år sedan jag fick göra en sån där riktig "NY-hail-a-cab-vinkning", jogga i Central Park och "strutt down  fifth avenue"... promenera upp till Toms Restaurant och äta världens godaste äpplepaj till frukost... Saknar... massor...



I övrigt, eftersom det är söndag, så saknar jag självklart de där vanliga sakerna man som singel alltid saknar... och som man saknar lite extra massa mycket en söndagkväll... varje söndagkväll... någon att softa i soffan med... någon att planera veckan med... någon att boka en solsemester med i höst... någon att planera framtiden med... någon att krypa ner mellan de nytvättade lakanen med...


2 kommentarer:

  1. det är en dröm för mig att åka dit! hoppas det blir verklighet en dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag verkligen att den blir! Det måste du se till att den blir helt enkelt! Underbar stad! :)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!