tisdag 21 augusti 2012

Hej träningsvärk!!!

ja, så är det... några futtiga minuter i plankan, några fånigt få armhävningar, lite liggande utåtrotationer och lite rodd (dock i värsta OS-andan! Tävlingsmänniska? Jag???!! Nä, inte skulle väl jag!!!) och jag har idag ett par Musculus pectoralis major som talar om att de finns... bannemig... de är tydliga också... tydliga med att gasta ut sin existens, eller kanske än mer, att jag försummat dem ganska länge... att jag tror att de ska trivas och frodas utan någon som helst omtanke...



"Skärpning fröken Larsson!" säger de... musklerna alltså... bävar lite för hur kroppen skulle komma att reagera om jag tog tag i detta med styrketräningen ordentligt... kanske är det dags att ändå göra det, ta tjuren vid hornen och försöka sig på lite mer strukturerad träning... utmana kroppen och ta smällen liksom... kanske...

usch, nu känns det sådär som när jag startade bloggen... "om jag skriver det och publicerar det så blir det verkligt"... den känslan... när man gör en tanke till en plan och sedan gör den planen offentlig... då måste man ju stå för det liksom... lite som godisförbudet... men det går, såhär i skrivande stund, väldigt bra! (som om jag brukar vara galet godissugen på morgonen?!) har inte ätit godis på över en vecka nu! Har inte helt gått sockerhitlerbananas dock... men det kommer... kanske... mitt stora problem är ju verkligen smågodiset, allt annat klarar jag av att avstå utan större mankemang... smågodis däremot... i sina kulörta färger, sinnliga smaker och former... liiiiite svårare att bara "talk to the hand!" och överge... men det får gå, ett löfte är ett löfte... sa jag att jag är lite av en tävlingsmänniska?!

2 kommentarer:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!