måndag 21 maj 2012

vad är det som händer???

i huvudet på mig that is... jag somnade strax innan fyra i natt... klarvaken! fattar inte varför!!! Även om man har tusen miljaaaarderssss tankar så brukar man ju bli stentrött tillslut... men nä, tröttheten lös med sin frånvaro... skarpt lös den också... jag vände och vred mig, vred och vände mig... fram och tillbaka... provade ena kudden... testade den andra... försökte somna på mage... på rygg... på ena sidan... på andra sidan...

gick upp och vattnade blommorna i köket... kom på att pelagonerna sett lite sorgsna ut efter den varma dagen... gick och la mig igen, med pelagondoft på händerna från bortplockning av gamla blad... kan meddela att det verkade som om alla grannar i närheten sov vid det laget... 03:27... annars en ypperlig tid för blomvattning kan jag meddela!

Men så kom jag på att det ju är ännu svårare att somna om man springer omkring... så jag gick och la mig igen... försökte att inte tänka på det där som gör att min hamster i magen antingen följer principen "hjulet snurrar men hamstern är död"... eller "hamstern springer runt men hjulet står still"... i det första scenariot så blir jag bara så jävla arg att jag mår illa... i det andra så himla skenlycklig att jag mår illa pga det... fast på ett bra sätt... sova är dock tydligen stört omöjligt i båda fallen...

om jag är trött idag, efter 1:45min sömn? Nä, inte så vidare värst... än... får väl se hur det känns ikväll... och imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!