tisdag 29 maj 2012

mysig kväll med världens bästa farmor!

Åkte hem till farmor efter jobbet idag... hon är verkligen något av det sötaste jag vet! Möter en i dörren med stort leende och har redan plockat fram hela bänken full med ostar, kex, grönsaker, vindruvor och jordgubbar... massa gott helt enkelt!

Satt först en stund på hennes nyrenoverade, fina balkong och pratade och sedan gick vi in och åt ost och pratade och sedan åt vi  jordgubbar och pratade lite till. Det är så roligt med farmor för man kan prata med henne om nästan allting. Och trots att det skiljer nästan 50 år mellan oss så har vi nog lite av samma humor och skrattar åt samma saker.

Efter en kväll med min världens bästa farmor så är man inte annat än både mätt och nöjd och glad kan jag meddela. Hon är så rar... och rolig! Självklart saknar jag farfar, det känns lite tomt att han inte är där... jag vet att farmor saknar honom ännu mer... men då kan man prata lite om det också... och så känns det kanske lite bättre.

Nu ska jag sova... imorgon är det onsdag... japp, så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!