torsdag 17 maj 2012

En dag av kärlek, svett och tårar

det började med svett... ett fullknökat pass... sådär fullt att jag desperat funderade på att låta någon ta min cykel... har väldigt svårt för att tala om för folk att det inte finns någon plats... men det gick över när jag stängde dörren och skulle till att starta passet... jädrar i helsike va de körde idag! Det är verkligen en fröjd att ha ett sånt gäng i sin sal... så mysigt och så svettigt! Man blir alldeles lycklig i hela kroppen!

Sedan om det är helt okej att instruktören råkar säga att vi kanske ska köra med bar överkropp till en kille som aldrig varit med på spinning tidigare, men som är väldigt trevligt vältränad... det kan vi ju diskutera... fast det var nog okej, jag tror han tog det som en komplimang och förstod att jargongen hans kompis och jag har smittade av sig på honom...

Efter passet åkte jag hem till mamma och pappa för att hämta en ryggsäck... jag ska utmana mig imorgon... till detta krävs en ryggsäck... jag återkommer med ved utmaningen går ut på imorgon, när jag är mitt i den faktiskt! Vad tror du det kan vara?!

Sedan fick jag lite bråttom, en av mina fina vänner gifte sig idag, borgligt och lite hemligt, men eftersom jag har grejat lite med hennes klänning så visste jag ju om det. Så mysigt att få ta del av deras glädje när de klev ut genom rådhusporten!! Är så glad för deras skull!

och de där tårarna... satt och kollade på 17 maj firandet från Norge och kan inte annat än fälla en tår eller sjuttiotre... såg en intervju med kungaparet och grät ännu mer... jag är galet blödig... men det får man lov att vara kan jag tycka, efter vad den jävla idioten gjort... förstår verkligen inte varför man inte bara tar bort honom...

så ja, det har varit en fulländad dag kan man säga... inget blod dock, men det är så mycket trevligare med kärlek! Jag är faktiskt ganska trött nu... funderar på om man kan gå och lägga sig redan nu, jag ska ändå upp extra tidigt imorgon liksom... som en del av utmaningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!