lördag 23 april 2011

vad hände med denna dagen då?

gick inte och la mig så vidare värst mycket senare än vanligt igår, kanske lite... men ändå... Fia ringde strax innan elva och jag hade farao ingen koll på upp och ner ens... man kan nog tolka det som att jag behövde sova idag... hade kanske för roligt igår? Om man nu kan ha det... jo, klart man kan, men det roliga är ju oftast isåfall syftat till alkohol... vi drack bara ett glas vin till maten och en Vanilla Sky på Trägårn...

På tal om Vanilla Sky...lika mycket Vaniljvodka som Sourz Pinapple, lite limejuice och en massa is och fruktsoda... men på det viset blir den ganska sötsliskig... om man istället använder vanligt sodavatten också, eller helt istället för fruktsoda så blir det jättegott, läskigt och lite, lite, lite nyttigare! Det är jättegott att blanda drinkar på sodavatten, blir inte alls så tungt och sött!

hur som helst, idag är jag tung... i kroppen och huvudet... känner mig helt paff... som om någon som kan styra över sånt där läste gårdagens sista inlägg och svarade -"Nä, det är faktiskt inte meningen att det ska vara så!" och sedan tänkte ut en plan... som man satte i verket...

men nu ska jag snart på 25års firande av min Fias lillebror... ba ba baaaa! Måste fixa till mig lite, slå in present och vakna... ute skiner solen... jag sitter inomhus och funderar på hur dagen skall anammas... från vilket håll jag ska attackera för att det ska funka bäst... vilken av alla mina klänningar jag faktiskt ska få användning för idag... en dusch först så den här otäcka känslan av olustighet kanske försvinner... kan inte ta på det, lite som när man är bakis... och inte på ett bra sätt...

återkommer med hur det föll sig! DET kan du ju hoppa upp och sätta dig på iallafall!


2 kommentarer:

  1. Älskar att göra drinkar på Vaniljvodka.
    Ha en fin kväll och se till att välj rätt klänning :-))

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vaniljvodka är galet bra "bas"... måste nog uppgradera spritskåpet lite känner jag dock... sourz har jag inga alls hemma... de är också väldigt bra! tror jag valde en ganska bra klänning... fast inte så där superrätt... eller så va det inte riktigt läge till en superrätt klänning... =) kram kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!