torsdag 21 april 2011

blir lite trött på min planeringsgen...

... som tydligen sagt upp sig... eller iallafall tagit tjänstledigt... eller kanske bildat kartell tillsammans med min kroppsnojja... fast då ska jag ju bara vara glad... det kan ju knappast ha undgått någon att jag i påsk får lov att äta godis... (?) kommer hem efter träningen, en S-core45 som teamades med Katarina... vi körde lite påskspecial... eller mer teknikpass... men special iallafall... alltid lika kul att teama med K!!!...

eh... där tappade jag kanske tråden... godis... jo, ja, kommer hem från gymmet och inser att jag inte har något godis hemma... såklart jag inte har iofs, om jag har godis hemma så äter jag ju upp det... är som en hund... kan inte sluta äta förrän det är slut... dum kombo... extra dumt att ha godis om man inte ska äta det och om man har det hemma inte kan låta bli att äta det... ja, du har ju redan fattat vad jag menar...

hur som helst... får lov att äta godis men har inget hemma... tänker inte heller traska bort till affären för att köpa... jo, traska... för när jag kom till insikt så hällde jag upp ett glas vin... det där goda SomeZin som smakar lite blåbär... och på riktigt så är det inte ens fem minuters gångväg till affären så jag borde alltid gå... men jag vägrar idag... och det är rätt gött faktiskt! (säg det på värmländska och tänk dig att du intervjuar dig själv i ett badkar... voila... Smala Sussi! en helknäpp film man måste se om man inte sett den! försökte hitta klipp på youtube men det gick inte så bra...)

så nu sitter jag här och dricker vin istället... och det är också rätt gött faktiskt! Har en galet rolig helg framför mig med massa bus och just nu finns det tid att bara landa liksom... så om man tänker efter så blev det ju precis som jag ville ha det, stressfritt och busigt... en kram på det och livet hade varit nästan för bra!

en film och kanske ett glas vin till och sedan får nog denna skärtorsdagen ha gjort sitt mina vänner!



och fastän jag ser lite sur/arg/förbannad ut så är jag egentligen glad över den där kartellen... att jag inte får godis fastän huvudet tror sig vilja det... mitt huvud är dumt ibland... det är många som håller med om det med senaste tiden som facit... mitt huvud är inte alltid att lita på... ibland vill jag saker bara på ren skär vilja... för att jag har bestämt mig... när det gäller godis så vet jag ju faktiskt att jag mår dåligt av att äta det... men lik förbannat...varför är det så?


som vanligt, om du undrar över något, har några frågor och funderingar eller någon speciell önsketopic så hojta till! Om du inte säger något så har jag ju ingen aning liksom... det är ju faktiskt så det funkar!

10 kommentarer:

  1. Åh vad jag längtar att få träna! Har ätit massvis med godis idag OCH druckit vin.....

    Natti sötis

    SvaraRadera
  2. Det är gottit att skämma bort sig lite. Med vin eller godis eller båda delarna!! Ibland är man värd lite mys i livet. Kram

    SvaraRadera
  3. Ooooh! Vad vi är bra!!! Inte ätit godis på nästan tre veckor! Och så tänkte jag i ett svagt ögonblick att eftersom du får äta godis i påsk, så får jag det också... Men jag vet hur DÅLIGT jag kommer må! Precis som när jag åt kladdkaka häromdagen.. Hjärtklappning och jävelskap... Nä, låt oss nu se... Ligger det nåt gott precis framför näsan så Kanske jag tar det. Annars låter jag nog bli....

    Gla´Påsk, allra sötaste du!

    SvaraRadera
  4. Petra - ja, träna är underbart!!! Och jag hann smaska i mig en del godis på jobbet innan jag gick därifrån... ordinarie arbetstid va ju över liksom... =) gott med både godis och vin, det blir lite extra smaskigt liksom! god natt söta du!

    Melinda - haha, ja visst är det gott! och man är faktiskt ganska ofta värd lite mys i livet kan jag tycka! =) kram kram

    SvaraRadera
  5. Själv längtar jag efter träningen jag... En rygg som inte vill som jag vill (den är dum ibland, precis som ditt huvud!!) så träning ligger långt bort nu. Tänkte det är bäst att vila tills det i alla fall inte gör ont när jag går och står...
    Vin dricker jag i alla fall (och erkänner att det precis slank ner en chokladbit) och hoppas på att allt blir bättre efter ett glas!! :)
    Kram och Glad Påsk på dig!! :)

    SvaraRadera
  6. Emma - haha, dum rygg och dumt huvud... blir ju en galen kombo! Men tror du inte du kanske skulle behöva stretcha lite? Vet ju inte hur dum din rygg är (är det i samma nivå som mitt huvud så är det inte mycket som hjälper iofs...) men jag hade ont i ryggen för ett tag sedan... nere i ländryggen och upp mot midjehöjd liksom... det hjälpte med att ligga på rygg på golvet och ha höftleden i 90grader samt vaderna vilandes på en stol eller dyl. så knäna också hamnar i 90grader... och sedan att stretcha höftböjaren... massa stretch... men det kanske inte hjälper din rygg... mitt huvud hjälpte det inte iallafall! Vin dock, det gör susen! och man får äta en chokladbit eller två, eller sjutton, OM man inte lovat sig att inte äta just det såklart! Det blir nog jag som har coren på onsdagar framöver nu föresten... så kan du ju planera in det när ryggen är med på noterna! =D STOR KRAM tillbaks och ha en riktigt glad påsk du med!

    SvaraRadera
  7. Madeleine - söta du!!! tror vi kommenterade hos varandra samtidigt! =D kan ju villigt erkänna att du är grymmare än mig! Jag har ätit en del godis, både i Indien och idag + de där skamsna m&m'sen jag inte kunde motstå i fredags... + en massa annat sött, typ dessert, kladdkaka, glass... men jag förstår hur du menar, särskilt om man inte ätit annat på ett tag så rusar kroppen iväg som en kallgasad bil... superotäckt! Gör som du känner, försök att avstå, tänk att det pajjar alla de där veckorna du klarat av att låta bli... så brukar jag tänka... denna gången hade det gått lite för kort tid + att jag hade bestämt att jag fick denna helgen... har man bestämt så har man ju! =) Härligt att läsa om din fantastiska dag!!! stor kram till dig söta, söta! och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  8. Ja, ang de små påskkärringarna, deras mamma tyckte också att det var lite konstigt men de tyckte att det var så kul....och att de blir glada av frukt (grannen gav dem morötter) gör mig glad faktiskt.
    Ang klänningen så tror jag nu att den ska vara luktfri (har inte vågat plocka in den).
    Den har legat 1 dygn i vatten + ättika och sen 1 dygn i vatten och sköljmedel...och sen hängt ute i 2 dygn efter det.
    Imorgon tar jag inte den och håller varenda tumme och tå för att den går att använda!
    Fick annars ett tips ang en butik i Orlando som säljer fina klänningar, så är det panik så blir det ett stopp även där =)

    Ha en härlig kväll och en go påsk!
    Skål på dig!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Jag har följt din blogg i några veckor nu. Tycker om ditt sätt att skriva, fångar mig. Jag slås av hur öppen du är med dina känslor. Jag kommer från ett förhållande som helt tvärt tog slut, blev så paff, chockad. Idag funderar jag på om han var otrogen... Eller vad det var som hände. Tiden läker alla sår, men jag tror jag vill veta så jag kan släppa honom helt. Gå vidare. Vilket är ditt råd? Fråga och möjligvis släppa honom tidigare? Eller bara låta det vara å gå igenom den långa vägen? MVH Sara

    SvaraRadera
  10. Hej Sara! Välkommen! Va roligt att du trivs här bland alla orden, känslorna och öppenheten!!! Känns som om du och jag har gått igenom lite samma scenario... iallafall i grova drag... jag vet inte vad jag ska svara dig riktigt... går själv och grubblar på om den där känslan jag fick, som till viss del styrkts av rykten är sann... fast som går helt emot vad jag får till svar när jag ställer frågan... Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jag skulle vilja veta... utgången är ju densamma liksom... tror nästan det skulle göra mer ont att få reda på om han verkligen varit otrogen... och jag tror inte det är enklare att släppa taget bara för att man vet. tror att vägen tillbaks är lika lång och jävlig hur mycket man än får vänt på alla stenarna... som jag vet, man vill vända på, vrida på och granska under lupp... "tänk om jag hade gjort si eller så istället!?"-tankarna duggade tätt hos mig ett tag, det gör de fortfarande ibland... men mer sällan... så mitt råd, bara utifrån mig själv är att låta det vara, ärlighet varar inte alltid längst, släpp honom helt, gå den långa vägen (för det är nog den vägen som du ändå kommer att hamna på) radera honom från allt... kapa banden och försök att härda ut... det är en jävla resa... man måste ner till botten för att kunna ta satts och ta sig uppåt igen... det finns inga genvägar och det måste få lov att ta den tid det tar. Sen när man tror att man kommit en bra bit på vägen så blir man överrumplad av att man kastas tillbaks bakåt igen, men det kommer att bli mer sällan! hoppas du fick någon klarhet, om inte så vet du ju var jag finns och det är bara att hojta till. har ju som sagt just gått igenom/går igenom allt det där... kan kanske inbringa lite hopp om att det en dag blir ljusare! stor kram på dig och ha en så bra dag som möjligt! /Nina

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!