onsdag 20 april 2011

tidsoptimist?! Javisst!!!

brukar ha en förmåga att missbedöma tiden, framför allt hur lång tid saker och ting tar och sedan är det snävt i slutet... så nu sitter jag här och undrar lite över hur man ska hinna med allt roligt?!... det är frågan jag ställer mig just nu, för att det inte ska bli sådär snävt i slutet... vill ha en påskhelg fylld med roligheter men som ändå inte känns stressig liksom...

känns så härligt att ha en massa att pyssla med... massor med vänner att umgås med och ännu mer saker man vill hinna med... men hur man än vrider på det så har ju dygnet bara 24 timmar... på fyra lediga dagar blir det 96 timmar... 5760 minuter... det är ju väldigt mycket... när man springer så känns ju en minut ganska lång... tror bannemig jag ska hinna med alla skojsigheter!

bild lånad av websitement-tm.com

men som sagt... det får inte bli stress... det vill jag inte ha i påsk... jag har ju klagat grovt på att jag är så trött och orkeslös... dessutom har jag en Hemsedalsresa att vila upp mig inför nästa helg... man vill ju vara pigg och fräsch när man ska åka afterski liksom! swosch-swosch-swosch

Äsch, det blir som det blir, jag hoppas planeringen funkar... att jag får umgås med en massa trevliga vänner som jag älskar... att solen skiner... att jag kan sova skiten ur kudden de tillfällen som bjuds och att denna helg blir lite grann ett nytt avstamp i livet... ett avstamp från en period då framtiden var ett begrepp jag inte visste hur jag skulle hantera... när svaret på frågan om hur jag såg min framtid bara var som en grå massa av oidentifierbart slag... så känns det inte idag... idag känns det som när man köpte en ny dagbok när man var tonåring och man knappt kunde bärga sig tills man fick börja fylla sidorna... hur man nästan skrev på varannan rad i den gamla dagboken bara för att den skulle bli färdigskriven snabbare...


bild lånad från flikr.com
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!