lördag 16 april 2011

borde städa...

...måste verkligen det... men efter en dag med spinning, fika/frukost/lunch, snicksnack, köra bror till Stenhålt, handla och sedan bloggwalk så fick jag en smula huvudvärk... beror nog inte alls på glassen jag just tryckte i mig... (glass är glass... INTE godis, alltså helt okej och inom ramarna för utmaningen... dock kanske inte enligt ramarna för vad jag bör äta inom en stram kosthållning... men det struntar jag i just nu... jag har handlat, det va inte helt smärtfritt... jag är värd lite glass!)

träffade min f.d. svägerska, eller vad nu det är vi va till varandra. Hon är jättesöt, jättegravid och världens gladaste tror jag, man blir alltid glad av att träffa henne. Hon lovade att äta en godis eller två för mig iallafall... det tycker jag va snällt! Något som inte va snällt är att Maxi nu säljer lösgodis för 39:-/kg.... är det något jävla hån det här eller??? Som om de visste att det skulle bli lite jobbigare att stå emot då... men jag stod emot... vände andra kinden till... eller gick och köpte mig en Häägen-Dazs istället... Vanilla - Caramel - Brownie... inte helt oangenäm kan jag meddela! Fan också, nu har jag hittat ytterligare något att tycka om, få cravings för och ha svårt att låta bli... osmart!


Idag fick jag föresten rosor av bästa Fia också... supervackra! Blev så himla glad! Förstår inte riktigt varför jag va värd dessa just idag men det kanske bara är för att Fia är helt underbart snäll som jag fick dem... underbart vackra är de iallafall, sådär gräddvita i botten med mörkrosa kanter...ljuvliga! Vet inte om bilderna gör dem rättvisa... Tusen tack mitt hjärta!


Så, en Ipren och en Resob sen går jag och knoppar i en timma... hoppas på att huvudvärken är väck när jag vaknar... och att ett mirakel inträffat så att lägenheten är städad och röjd!... kan nog bara förvänta mig ett mirakel... gissar att det blir huvudvärksrelaterat... nå väl, man kan inte få allt... hoppas Du har en supertrevlig lördag!

5 kommentarer:

  1. Vassego mitt hjärta! Du e värd ett stort fång rosor varje dag, men det får ju inte bli en vana då blir det inte lika kul...eller!?
    Tusen tack för en toppen förmiddag, den förgyllde min dag!
    O förresten jag sa ju att godiset kostade billigt denna veckan men du kanske förträngde det...
    O skit i att städa, dammtussar e ju liksom söta, mjuka o luktar ju inte illa precis. O du säger ju att du saknar sällskap ibland, ta vara på dom! Ha en toppen kväll o hälsa brudarna... Älskar dig! Puss

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som orkar stå emot godiset. Ha en fin lördag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka fina rosor!
    Godiset... Strongt!!!
    Jag är inne på 13:e dagen...
    Men jag får äta efterrätt och glass... Därför blir det nu chokladpudding med vispgrädde!
    Hoppas huvudvärken ger med sig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina blommor!! Klart du är värd dessa! Kram

    SvaraRadera
  5. Åh den där glassen är helt ljuvlig!!! Nu blev jag mer än lovligt sugen på glass...

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!