tisdag 26 april 2011

i en perfekt värld...

Vissa dagar är allt bra, det är då man funderar vad det skulle kunna göra som gör det till en bättre dag... i min "perfekta värld"...

  • Där finns det självklart inga hemska sjukdomar
  • Barnen dör inte av svält i Afrika (eller någon annan stans heller!)
  • Fruktliknande godisar är nyttiga
  • Det förekommer inga krig i världen
  • Att gå i högklackat är trivsamt för fötterna
  • Man behandlar allt levande med respekt
  • Jag är gift med Bono
Min perfekta värld blir oftast perfekt först när jag och Bono är ett par... fast egentligen vet jag inte om jag vill ha honom så... det känns ju otrevligt att bryta upp hans och hans frus äktenskap... jag menar, de har ju varit tillsammans sedan alltid ungefär... skulle nog tycka att livet va galet tillräkligt bra om man hade honom som mentor och vän... DET hade jag gillat! Tänk att sitta och diskutera livets trivialiteter och viktigheter med honom över ett glas vin eller fem... klinka lite på gitarren tillsammans... fantastiskt...

Dessutom vet ju några av er hur mycket jag hatar otrohet, hur jag skulle vilja utdela kölhalningsstraff till respektive inblandad om jag skulle bli utsatt för det... och nu pratar vi inte om kölhalning under någon vanlig, fjuttig eka... nä, vi tar Stena färjorna eller Silja Line direkt!!! Ska det va så ska det va liksom! Så det vore ju galet dubbelmoraliskt att utsätta någon annan för just otrohet! Man får ju någonstans liksom försöka leva som man lär... nog om det...

idag är det en vanlig sketen tisdag... tillbaks till verkligheten och vidhörande rusningstrafik och lunchlådeångest... en tisdag efter en galet härlig och lång påskledighet. Har vi på riktigt verkligen haft så fint väder??? Har jag på riktigt hunnit med så mycket skoj?! Jäkla tur att man har en blogg så man har lite koll på vad som faktiskt hände liksom!

3 kommentarer:

  1. Bono är ju så fin så fortsätt att drömma. Lova mig bara att jag får första tjing på att träffa honom när ni är tillsammans!
    Kössen

    SvaraRadera
  2. Vilket fint collage (stavas det så?). Skit samma, jättefint är det oavsett hur det stavas! Förstår att Du haft en riktigt härlig och rolig påskhelg och att Du är jättetrött efter alla intryck :-). Antar att Du ser fram emot kommande helg! Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för att just jag fick umgås med fina du så mycket under helgen, det behöver vi!!
    Det känns riktigt bra nu när du ska vara borta en hel helg, hur ska jag klara av det!!?
    Puss

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!