tisdag 26 april 2011

inrutad

hittade ett inlägg jag skrivit för ett tag sedan, men som jag av någon anledning inte publicerat... blev lite glad över att inser att det är en del som förändrats... att livet inte var så inrutat så länge... iallafall inte samma rutor... vissa är dock lika... andra olika... skönt att livet tar små kliv framåt och att man kan reflektera och glädjas över förändringarna....

en lista över min vecka... varje vecka... varje vecka ut och in... nästan!

Måndag: Jobba jobbet... måndagstrött och måndagstrafik i combo blir sen Nina till jobbet... bör även innebära sen Nina från jobbet... joggingtur med Pia på kvällen... härligt med frisk luft, egen träning och snack med bästa Pia! Älskar våra joggingturer... även om jag inte alltid är så PÅ innan! Hem, äta, duscha... fastna framför datorn... så här är det ju fortfarande... det gillar jag!

Tisdag: Jobba jobbet... kan ju knappast skylla på måndagstrafiken... men samma scenario... dräktsömnad på kvällen... mys att sitta med dessa kvinnor och småprata och samtidigt fokusera på en sak... hem, kolla Cougar Town... fastna framför datorn... kanske ska något fixas i passet... dräktsömnaden är över för terminen, jag har alltså en hel kväll att bara göra något spontant på! lite läskigt nästan... men det har inte varit några problem att fylla kvällen med något givande ändå... besöka folk man tycker om, hoppa in och ta ett extra pass... man kan göra mycket!


Onsdag: Jobba jobbet... skyller min sena ankomst på trötthet idag... sticker från jobbet ungefär vid 17:15, då hinner jag gott och väl hem även om det är lite kö, byta om packa väskan, traska upp till gymmet, Cykel45... alltid lika trevligt! eftersnacket med alla härliga deltagare drar som vanligt ut på tiden... traskar hem och landar i soffan efter dusch... fastnar framför datorn... från och med denna veckan så har jag S-core45 innan cykelpasset, så träningsväskan får följa med till jobbet.På mornarna har K och jag en stående punkt gällande morgonpromenad... men den blir inte alltid av, beror lite på sömnmängd tidigare i veckan...

Torsdag: Jobba... måste gå tidigare för att hinna sitta i bilkö på 45an och ändå hinna i tid till passen i Nödinge. S-core45 och Cykel60 (alt.90) med grymt härliga deltagare... brukar komma därifrån vid halv nio... oftast finns ett stort behov av att fylla på kylen och fruktskålen så tar vägen om Maxi och hoppas slippa bli påmind... bippar mig igenom butiken (farligt att handla på tom, nytränad mage! men det brukar gå vägen... inte alltid... men oftast!)... hem, duscha, äta... har ett helsike att ta mig i säng eftersom hela kroppen är helt endorfinstinn och tankarna brukar fara runt som pingpongbollar i huvudet... fastnar framför datorn... jo, här är det nog ingen direkt förändring... förutom att jag inte behöver gå tidigare från jobbet from nästa vecka eftersom vi då har sommartider... känns lite trist att alltid behöva norpa av sina injobbade timmar liksom! Samma punkt om morgonpromenad även denna dag... men som ovan så beror den på hur veckan artat sig och hur få timmar sömn det faktiskt blivit...


Fredag: för trött för livet pga. lång torsdag, pigg pga att det snart är helg... konstig kombination... jobba jobbet och sedan förhoppningsvis slippa ta vägen om Maxi på vägen hem... slippa delta i alla andras fredagsmysförberedelser... landa i soffan med ett glas vin och allmänbildningsförnedring framför På Spåret... eventuellt justera något i musiken inför morgondagens pass... eftersom jag har pass på lördagmorgon så blir det väldigt sällan något mer utsvävande än såhär... fastnar framför datorn... haha, ja eftersom På Spåret är över så slipper jag förnedras... men i övrigt samma...


Lördag: Cykel60, kanske frukost på något café efteråt, eller hem och äta, duscha och krascha en smula... eventuellt hitta på något på eftermiddagen/kvällen, men oftast är jag bara galet trött och slökollar på någon film... fastnar framför datorn och förvånas över hur snabbt tiden går fastän man inte gör någonting!... det är ju så himla käckt att "är du smartare än en femteklassare?" går på lördagar, för då får man veckans förnedringsdos ändå! OM jag ens orkar kolla...

Söndag: sovmorgon, har jag tur så sover jag ganska länge. Brukar ha tvätttid på eftermiddagen, passar på att storhandla för veckan och så då också, när man ändå är upptagen liksom. Slappar i soffan, kanske fixar veckans luncher och försöker komma ihåg att kolla på reprisen av "Vad blir det för mat?" med Per Morberg. Söndageftermiddagar och kvällar är lite heliga för mig, då vill jag mest kura, softa skiten ur soffan och ladda inför kommande vecka.... som antagligen ser likadan ut som den föregående... antagligen... kanske inte iofs... men då lär jag blogga om det så det lär ni knappast missa! Här borde jag ge mig ut i solen och promenera också... eller ta en tur med cykeln... vi får väl se hur det gick om ett par veckor helt enkelt! För du lär inte missa det, iallafall inte om du orkar hänga kvar och läsa vidare!


japp, då har jag skrivit sådär alldeles för långt igen... fast det har ju tagit ett tag, alltså flera gånger... så är det ibland... kanske inte hos alla som skriver blogg, men hos mig iallafall... det är ju bara för mig jag kan svara... eh, tråden?!... jo, att man har en idé om något man vill skriva om, skriver några rader och sedan, som en vetebullsdeg så får det ligga och jäsa... växa fram liksom...

ibland blir det ingenting... ibland blir det bra... ibland blir det bara en jäkla massa ord... inte alltid publiceras det... vissa inlägg har jag skrivit men har inte vågat lägga ut dem... för att de känns FÖR privata, för direkta och kanske kan såra någon... ibland när man skriver i stundens hetta liksom så kan det ju vara vettigt att spara i det dolda och se om det verkligen var vettigt att lägga ut offentligt... ibland kan man använda delar av sådant som inte passar... som ändå passar när det blir taget ur sitt sammanhang...

samtidigt som jag skriver nu, för nu skriver jag nu (tro det eller ej!) så inser jag helt plötsligt att mina veckor kommer se ganska olika ut framöver... det händer saker var och varannan helg nu här fram till midsommar! skoj, skoj, skoj... stay tuned!!!

 

1 kommentar:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!