torsdag 21 april 2011

getting there!

jo, för snart två veckor sedan började ju jag mitt nya liv... iallafall mitt fysiskt nya liv... om nyfikenheten inte har någon gräns finns det även en sida här bredvid där jag uppdaterar hur det går... om nyfikenheten har en gräns... det har den ju ofta... helt förståeligt... så behöver man inte läsa där!

pga. extra mycket vatten i kroppen och jet-lag-stinn mage så har jag faktiskt kommit ner nästan dit jag skulle till valborg redan nu... man skulle kunna säga att kilona rasat av likt vintern rasat ut liksom... men nu kommer den där påsken som jag sagt att jag får lov att äta godis under... + alla trivsamheter jag ska på som innefattar både god mat och god dryck... gissar att det kanske inte blir så bra resultat på vågen på måndag... men man måste leva också, jag försöker leva strikt på veckorna och när jag själv styr... bjuds det på god mat osv. så tänker jag mig för men unnar mig ändå... både en och två bitar chokladkaka... om den är värd det...

sen är det ju en del kilon kvar som skall av innan midsommar... för varje kilo så blir det ju svårare... kroppen kämpar ju emot och kanske likaså sinnet... men jag tror jag har satt upp ganska rimliga mål... det tror jag varje gång... och likt förbannat fastnar jag nästan alltid på samma ställe... nog talat om detta... snart ska jag få äta godis!

insåg dock att jag satt upp en aningens luddig utmaningskriterie... när är påsk liksom? Är det hela denna veckan? Det skulle man ju kunna tro... men nä, se där hade jag fel... veckan innan påskhelgen kallas för stilla veckan... blåmåndag eller svarta måndag. vita tisdagen. dymmelonsdag, skärtorsdag, långfredag, påskafton och påskdagen. Påskveckan börjar först nästa vecka, med annandag påsk... om man ska vara petig... men inte ens jag kan tillåta mig att äta godis i så många dagar... även jag har en gräns liksom... tro det eller ej! Så nu har jag bestämt mig, med hjälp av en liten marknadsundersökning på facebook också... att påsken börjar idag... efter lunch... håller på till och med måndag...

Jag kör helt enkelt påsk de dagar jag inte jobbar... kommer nog ändå inte klämma i mig så mycket godis... vill ju behålla framgången även efter påsk... blir ju jobbigt att tappa fem kilo när det bara är ett par tre dagar till valborg liksom! Dessutom tycker jag att kroppen blir lite konstig när man äter mycket socker på en gång... rusar liksom... otrivsamt!

Nu har kanske dina intressesmurfar helt fått nog, ligger med krampkänning lite varstans och vet inte riktigt vad som hände... jag kan tala om vad som hände... detta blev ett för långt inlägg om trivialiteter... som så många gånger förut... förlåt! men tycker du ändå att det kändes lite spännande, känner att intressesmurfarna behöver träna uthållighet ibland kanske... så får du gärna kika in här igen med jämna mellanrum... hur jämna väljer du själv såklart! Ibland skriver jag om skojsigheter, ibland om ledsamheter... det varierar från dag till dag och det jag kan lova dig är att det alltid är äkta... och från livet självt... mitt liv, så som jag lever det... som ju faktiskt inte alltid är roligare än en viktkamp... eller ett påskägg fyllt med godis... dvs. en maktkamp om vilja och karaktär...

hur som helst så vill jag iallafall att du alltid ska känna dig varmt välkommen hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!