torsdag 14 april 2011

har jag tappat stinget???

är det samma sak som att tappa sugen och det ska man inte göra för världen är redan full av tappade sugar... innebär det att det kanske finns ytterligare ett tappat sting som bara dräller omkring planlöst i världen nu då? får ibland en känsla av att det jag skriver inte alls är lika kärnfullt och skoj längre... fast det kanske det aldrig har varit... kärnfullt kanske inte är rätt ord att beskriva denhär bloggen med alls... nä, det är rätt, där skrev jag fel! och det är ju konstigt om det blir mindre skoj nu... nu när jag mår bättre, känner mig starkare och har kommit galet långt från där jag var när jag började skriva... eller är det mer spännande att läsa när det är lite berg-och-dalbana? Livet är ju onekligen mer spännande att leva då... om än inte direkt trivsamt... eller hållbart!

Sånt här funderar jag på...  lite på samma sätt som man kan i tanken på vad som finns där universum tar slut... vad som händer sedan... om mat innehållandes formaldehyd man stoppar i sig kommer att få kroppen att bevaras likt ett museieföremål (isåfall ångrar jag att jag inte åt mer sånt förra sommaren, eller då för tre år sedan när jag tränade och åt sådär exemplariskt)...

är helt mör i kroppen idag efter gårdagens S-core... alltid extra mycket träningsvärk efter ett nytt pass med nya övningar och gamla övningar i nya kombinationer... känns inte som att jag riktigt vågar tala om för kroppen att vi ska köra ett pass till ikväll, kroppen och jag! men men, med ett headset klarar man allt så det är ju bara att köra och se glad ut!  såhär ungefär... fast det är en gammal bild... men leendet är detsamma!

5 kommentarer:

  1. Underbar bild!! Gå och träna!! Det är skönt när man kommer igång! Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Melinda OCH Petra - Tack! Ja, det är supergott! Jag har ju dessutom privilegiet att leda passen och få all energi från deltagarna riktad mot mig... endorfinkickar som bara den! men inför en ny release, när alla detaljer ska IN i huvudet och sitta där, samtidigt så ska man förmedla, visa rätt, förklara och ha sig, DÅ är det lite mer krångel än när det bara flyter liksom! Men absolut, det finns iget bättre! stor kram till er båda! =D

    SvaraRadera
  4. Tänk inte på om innehållet är negativt eller så, det är DINA känslor. Det är ju vi som väljer om vi vill följa din blogg och du har nog många som läser just för att du är så öppenhjärtlig och underbar!

    SvaraRadera
  5. Ghila - tack! Men jag funderar ändå lite på om det kan vara så att man blir roligare, mer intressant osv. när man är mer utspridd i känslorna... måste nog se till att bli kär igen... då kanske jag blir roligare!?! Just nu känner jag mig ganska platt... ganska behagligt om man jämför hur det har varit upp och ner med känslorna... men lite trist också kanske... är man drama queen så är man liksom! =D stora stora kramen till dig, vännen!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!