onsdag 27 april 2011

substitutens okrönta drottning...

kanske är att ta i...men det skulle kunna vara jag... finns säkert de som är värre, det gör det alltid (som tur är)men just nu i livet så ligger jag nog bra till för att bli krönt iallafall!

har ju gett mig själv godisförbud... (ett evinnerligt tjat jag vet, men har man förbjudit sig något så finns det ju sällan annat än just det man förbjudits på näthinnan)... ibland kommer jag på mig själv med att sitta och äta vanliga sötmandlar som om det inte fanns någon dag imorgon... vilket i sig är helt galet, för dels är ju mandlar VÄLDIGT energitätt... mer än godis tror jag faktiskt, om än mer näringsrikt också... dels är det ju ingen idé att banta om det bara är imorgon kvar... jag lär ju knappast visa mig i bikini just imorgon liksom... Beach2011 är ju helt onödigt att sträva efter... men jag fortsätter att äta mina mandlar, IFALL det blir en Beach2011... man vill ju inte stå i vassen, i år igen... eller ligga helt stilla och platt på filten... så substitut nr.1 - sötmandel mot godis..

mitt andra substitut, mot allt vad matlagning heter tror jag, och mat... har blivit falu-råg rut grov... de är jättegoda... lite torra och smular vansinnigt mycket... men de smakar lite mer än de vanliga och efter ett par sådana så är man färdig sen... och eftersom det inte blir någon disk så räknas det inte som matlagning, om man inte har något på då förstås... och inte brer med fingern... men det gör man ju aldrig... aldrig ens om det är typ mjukost på tub... det vore ju äckligt och nära neandertalsbeteende... så substitut nr.2 - knäckebröd mot allt

bor ju själv... hatar att sova själv... tycker att min 120säng, som vi förr va två personer i, är ALLDELES för stor... har löst det på det viset att jag har tre, 3, TRE dubbelsängstäcken i sängen... fyra kuddar... och jag! Ett täcke har jag rullat ihop till en korv... de andra två har jag dels på mig, dels runt om... de tar en jäkla plats... precis som planerat! Funderar på om man kan slänga dit en sandsäck också... men så långt har jag inte kommit än!... så substitut nr.3 - dubbelsängstäcken mot man...

kommer inte på fler såna där direkta substitut jag pysslar med... inte just nu iallafall... kanske inte kan bli krönt då... kanske inte ens blir nominerad... återstår att se... :-)

vad har du för konstiga saker för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!