söndag 17 april 2011

trivialt vetande

det är inte klokt va många som landat här bland alla dessa ord för att de råkade söka på "lista om mig", "gilla listan" "lista om mig själv" etc. nästan lika många som sökt på Danny... eller drama queen... eller "stående sex"... det sista va lögn, det är nog bara en som sökt på det... hoppas jag! Hur som helst, jag läser en hel del galet mysiga, roliga, trevliga, tänkvärda och fantastiska bloggar... en av dessa är Allt mellan himmel och potatisåker... hon hade en dag hittat en utmaning hos MadameRoyaleSuedoise som går ut på att man ska skriva en lista på 50 saker folk i allmänhet inte vet om en själv...

  1. jag är en sucker för listor... listor om mig själv i synnerhet... därför är jag redan igång!
  2. jag har pratat om min bhs befintlighet med Bo Sundström...
  3. jag har en dröm om att en gång få sjunga Star Spangled Banner på Camden Yards inför en baseball match mellan Baltimore Orioles och New York Yankees...
  4. mina bestick ligger i minutiös ordning i bestickslådan... allt annat är kaos
  5. jag har varit på U2's officiella efterfest efter konserten -97 i Göteborg...att de själv inte va där är en annan femma... men Together va det!
  6. Fredrik Ljungberg har pressat sin kropp emot min
  7. jag är jätteblyg... egentligen
  8. jag har aldrig rökt... eller jo, cigarr, men det räknas väl inte?
  9. jag vägrar att titta på skrämmande och äckliga filmer
  10. när jag äter banan så bryter jag alltid av en bit med handen och stoppar i munnen, äter inte direkt från bananen.
  11. Päron äter jag från blomfästet mot pinnen... skrutt och allt! (päron har nästan ingen skrutt)
  12. Det finns ingenting som blir så snyggt som Tom Cruise i Top Gun enligt mig
  13. när jag va au pair i Usa så tänkte jag tatuerat en Charlie Chaplin siluett i svanken... men jag hittade inte till tatueraren så jag lät bli...
  14. jag har sagt "jag älskar dig" till en person förutom min familj och mina vänner, och menat det... hoppas jag vågar känna så igen...
  15. jag samlar på TP-spel... eller samlar och samlar... jag har ett gäng...
  16. vill inte sova ytterst... fast när man sover själv gör man ju alltid det...
  17. tycker bäst om gröna äpplen, eller äpplen med grön underton... så man vet att de är riktigt krispiga och lite sura.
  18. favoritgodiset, förutom Jelly Beans är polkagrisar...
  19. jag tycker nötter i mat och bak är lite överreklamerat
  20. jag mår illa av mörk choklad (sån där med hög kakaohalt... sån som är så trendigt att tycka om ni vet... tur att jag inte är så trendig...)
  21. jag älskar trivialt vetande... kanske vore praktiskt om man istället fyllde huvudet med sånt som är viktigt att ha koll på, men det är ju inte lika skoj!
  22. jag har ingen favoritblomma
  23. jag har ihjäl garderobsblommor och svärmorstunga... samma sak med kaktusar... orkideer där emot... de får jag att leva länge, länge och blomma om gång på gång...
  24. jag är en jäkel på att fickparkera! Jo det är sant, jag visste det knappt själv förrän idag när jag insåg att jag fick till det så där jättebra... och det då slog mig att det brukar gå sådär jättebra... fast med en mini är det kanske inte så svårt... men ändå!
  25. jag har inåtgående navel... alltså hålnavel, inte ploppnavel...
  26. jag gör galet goda pepparkakor, från eget recept...
  27. jag brukar få göra flera satser pepparkaksdeg eftersom det oftast inte blir några pepparkakor av den första omgången...
  28. kaffe dricker jag svart, helst lite svalt och svagt...
  29. OM jag dricker kaffe med mjölk vill jag även ha socker i...
  30. jag är barnsligt förtjust i röda KitchenAid saker...
  31. jag hade aldrig suttit i en mini (av den nya modellen) innan jag köpte min... än mindre provkört... det fanns liksom ingen återvändo... och den startade ju båda gångerna jag vred om ratten!... har fortfarande inte ångrat det! Däremot har jag kört den gamla, till Alingsås på underlig  men trevlig dejt, och tillbaks... fick låna min bästa Fias lilla röda.
  32. jag avskyr att hälla ut mjölk som gått ut... med följden att det hänt att det stått en hel gäng mjölk och youghurtpaket i min kyl... för att jag skjutit upp i oändlighet... nu undviker jag att köpa sånt över huvud taget, iallafall mjölk... yoghurten äter jag oftast upp innan det är för sent!
  33. jag gillar barnmat, favoritgryta är en, som namnet avslöjar, favorit!
  34. jag har testat de flesta bantningsmetoderna som finns... utan större framgång... (alltså såna där "popcorn-dieter") riktigt kosthållning funkar som en smäck!
  35. det ligger nästan alltid en eller ett par flaskor Chapel Hill i min kyl... välkommen!
  36. jag älskar min bil, min lilla Black Baby Bell
  37. jag klarar inte av att äta löskokta ägg eller lösstekta ägg... kladdkakesmet (med råa ägg i såklart) går däremot jättebra!
  38. jag ville bli advokat när jag va liten... såg på Lagens Änglar och tyckte att de klädde sig så fint i dräkt och stilettklackade pumps... en dröm jag höll fast vid väldigt länge men så blev jag övertalad av en syokonsulent att jag skulle testa någon kurs som va mer konstnärlig... lät ju roligt, sagt och gjort, jag pluggade textil i ett år och på den vägen är det!
  39. jag ser helst på filmer jag redan sett...
  40. jag kan äta en hel chevréost till middag, bara osten alltså... sån där smal, färdigförpackad rulle, typ kolibrie, fast inte den för den tycker jag inte om... galet gott
  41. jag spanar in underarmarna på killar... snygga underarmar är supersexigt!
  42. jag är väldigt lätt-rörd... gråter hur lätt som helst... så det kanske inte är något inte så många vet... men ändå!
  43. om jag är ute och springer så springer jag "snyggare" om andra ser mig... ögontjänare? javisst!
  44. när de visar något på tv som är obehagligt och/eller ser "ont" ut så "drar det" i mina lår... från knäna upp till ljumskarna.
  45. jag vet att supercalifragilisticexpialidocious heter superoptimopsiskttoppipangfenomenaliskt på svenska, har även kunnat vad det heter på tyska, men det har jag glömt nu... (enligt trueknowledge så blir det antingen superkalifragilistischexpiallegorisch eller superkalifragilistikexpialigetisch... så nu vet du det!)
  46. just nu är jag jäkligt nära att ge upp... har jag ens 50 saker som folk i allmänhet inte vet om mig eller är jag för öppen???
  47. jag "vägrar" nästintill att använda lipsyl och handkräm, för att inte göra huden beroend.
  48. jag får dåligt samvete om jag ser någon som är ute och springer... för att jag inte gör det just då... även om jag ska köra en massa pass på kvällen kanske...
  49. som liten samlade jag på solfjädrar och rispapperparaplyer... och tvålar...
  50. det är fullmåne inatt och jag brukar ofta sova sämre då...
jag är galet nöjd med att bli klar med denna utmaning... har jobbat på den ett bra tag... vågar du?

6 kommentarer:

  1. Jäääkligt snyggt jobbat!!
    Det är en kul utmaning, och jag var själv väldigt nöjd med min. :D
    Skitkul läsning.
    Stor kram på dig! (Oss fickparkerare imellan..Hahahah!)

    SvaraRadera
  2. herrejesus, hur orkar du!!? Du kanske kan kasta hit en liten mini uns av din enorma energi, för min e helt borta.... Men jag måste kritisera nr. 31 för den e fel....du körde ju min mini ända till Alingsås! Flåt men så e det faktiskt! Puss min allra bästa Nina

    SvaraRadera
  3. Madeleine - ja, det va jätteroligt, och jättesvårt! jag har vänner som på riktigt inte riktigt trodde jag hade 50 saker att lista upp för att jag är som en Billy-bokhylla utan dörrar... kan det vara fickparkerandet och elvispen som gör att det känns som om vi känner varandra irl? kram kram =)

    Fia - en liten uns energi är skickad! Jag får ju delvis energi från dig min vän så det känns lite elakt att du är helt slut! hmmm... jag menar ju såklart den nya minin... men för att visa att man är en vän av ordning så gör jag en liten korrigering! Puss på dig älskade vän!

    SvaraRadera
  4. Fickparkera? snälla hur gör man? F ö hur gör jag när jag ska kommentera;)

    SvaraRadera
  5. ...så att du ser vem jag är?? Kram Ylva

    SvaraRadera
  6. Hej Ylva!!! Vad gäller fickparkeringen så tror jag att jag överlämnar det med varm hand till dig och mamma... minns att det kan bli lyckat, eller iallafall roande! Eller så bestämmer man sig bara för att man inte tycker att det är direkt svårt, kör fram så man stor bredvid den bilen som man skall parkera bakom, ger fullt rattutslag och backar långsamt, rättar upp, backar lite till, rättar upp ännu mer och kör framåt, voila! fast jag är lika förvånad varje gång! =D Att skriva så jag ser vem du är är enklare! När du skriver en kommentar så kan du ju nedan här välja i rullgardinslisten, om du då väljer Namn/webbadress så kan du skriva in ditt namn, du behöver inte skriva någon webbadress där, så syns det från vem det är! (jag har gjort så denna gången) Välkommen åter! kram kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!