fredag 15 april 2011

GRATTIS på födelsedagen!!!

OM du fyller år idag är det självklart läge att ta åt sig!!! och så hoppas jag du får en kanonbra dag... det hoppas jag du får även om du inte råkar fylla år just idag såklart!!! Men anledningen till att just jag skriver den rubriken just idag är att min älskade kompis älskade dotter fyller sju år idag!!! Ja, ni vet hon som har så bra svar på livets bekymmer och en framtidstro som kan förflytta berg...

Minns ni hur det var att fylla sju? Jag gör faktiskt inte det... inte direkt sådär på rak arm... men jag vet att jag va lite skraj för de stora barnen på skolan, att det va lite spännande att lämna "övre skolgården", där 1orna och 2orna hade sina klassrum, för att gå ner till Bamba (matsalen, för er som inte kan göteborska) då va man nämligen helt plötsligt nere på den stora skolgården och det va ju där de stora barnen höll till...

hur som helst, idag ska jag faktiskt få träffa min älskade prinsessa också, ska dit nu och prova av en massa vantar och handskar på henne och självklart ge henne och hennes  älskade bror (som fyllde år för ett par veckor sedan, alldeles när jag åkte till Indien så därför har jag inte hunnit fira honom) sina presenter. Något som jag vet många vuxna samlar på, som jag tänkte börjat samla på, med små figurer på... den jag ville börjat med, som nu blir T's, har en storasyster på, en storasyster som enligt kunnigt folk väldigt lätt blir kär... passade bra tycker jag! =) Any clue?

fick faktiskt till min morgonpromenad också!!! Grattis till mig! Men den blev inte lång... dels försökte jag peppa mig till att springa... kändes som att benen skulle gå av vid fästena... alltså i jumsken/höften... så känns det aldrig när jag springer med Pia... tror jag... eller har jag lyckats förtränga det här? Sen så va det så himla tråkigt att springa/gå själv... en knapp halvtimma senare gav jag upp... då fick det vara nog med intervallträning till Aqua och Anki Bagger i skogen... nä, nu dags för att ta tag i dagen!



3 kommentarer:

  1. Kommer faktiskt inte heller ihåg när jag fyllde 7 men däremot 10 som min stora dotter fyller nästa lördag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina fina du....
    Jag har inte kommenterat på bra länge.
    Jag har jobbat så mkt att på kvällarna har jag mest legat och stirrat upp i taket. Totalt slutkörd med andra ord. Men idag känns det bättre. Och alla dina fina inlägg gör ju såklart sitt. Kämpar på som attans med löpningen så att jag en vacker dag kan stå med dig vid startlinjen på midnattsloppet. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg du har Nina!!
    Den där kloka lilla tjejen som fyller år berättade hur det kändes
    - jag känner mig lite äldre, det känns att jag har växtvärk i benen!
    Ha en trevlig helg, kram från kloka tjejens moster!!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!