söndag 17 april 2011

söndagens bravader

hade tänkt att detta skulle bli en dag utomhus, fylld av sol och vårluft... tänkte ut det redan i torsdagsmorse när jag åkte till jobbet och lyssnade på väderprognosen för helgen på Radio Göteborg... eftersom någon j-vel snott min antenn på bilen och P4 är det enda jag får in... de lovade en fantastiskt fin söndag... jag lovade mig själv en söndag i vårluften helt enkelt...

det gick ju sådär... eller jo, det gick riktigt bra, tillslut... men ändå! Jag vaknade först vid 11-tiden... men sprängande huvudvärk, sminket utsmetat på örngottet och en känsla av att någon hade matat mig med torrbollar... fick löst det med resorb och Ipren... och mera sömn... vaknade ett par timmar senare av att telefonen ringde... pratade med Felicia länge och väl. Alltid lika mysigt! och gick sedan upp och satte mig och skrev om det som ledde till min torrbolls-känsla... skickade ett sms till Ghila och kollade om vi skulle hitta på något. Långpromenad fick det bli, hade inte så mycket hemma att fixa med så jag traskade upp till Fontin och hann ett varv runt mossen innan Ghila kom, blev 5an i solskenet + ett varv runt mossen till innan vi traskade ner till Kungälv och vidare mot fästningsholmen... därifrån gick Ghila hem till sig, jag hem till mig.

Så himla skönt att bara gå och prata, fundera, ventilera och bara umgås!!! Många långa söndagspromenader väntar framöver!

Nu sitter jag i soffan, bloggar, äter falu råg-rut med ost, dricker Pepsi Max och kollar på Big Bang Theory... söndagen närmar sig sitt slut och jag borde låta bli mackorna... men jag lät bli chokladen! Det finns många borden i livet... man kan inte rå över dem alla... man får välja sina strider helt enkelt!

dagens låt: Söndag i sängen - Bo Kaspers Orkester
dagens dusch: borde... men det har inte blivit av 
dagens frisyr: ??? tror inte man kallar det frisyr
dagens smink: nä, eller jo, när jag vaknade hade jag kvar gårdagens (det som inte smetats ut på kudden alltså) men det tog jag bort innan jag gick och la mig igen.
dagens klädsel: har skrotat runt ganska spritt språngande idag... förutom när jag va ute och traskade såklart, det hade ju inte varit lämpligt!
dagens planer: ut i solen och vårvädret
dagens vill ha: filmmys... kaffe med dopp
dagens saknad: just det
dagens drog: Pepsi Max
dagens träning: mer än två timmar powerwalk
dagens måste: för att hålla min utmaning så va jag tvungen att få till en morgonpromenad idag... vilket jag ju löste också... sen morgon, men ändå!
dagens dricka: Pepsi Max
dagens mat: nötter och knäckebrödsmackor
dagens mående: förvånandsvärt bra, näst intill för bra... iallafall sen huvudvärken försvann


Dagens fem bästa för Nina (17/4-11)
  1. jag hade en jättetrevlig kväll igår och kvittot idag var en smula bakiskänningar... det gör inget... det var absolut värt det!
  2. jag har superfina vänner, gamla som nya!
  3. jag har en städad lägenhet... som jag själv städat iofs men det är ju också bra!
  4. jag har klarat av veckans utmaning, nästan iallafall... och chokladen som fanns i lägenheten imorse när jag vaknade finns inte där mer... jag g´jorde den gamla klassikern ur SATC... soptunnan + diskmedel. Close call but I made it!
  5. en knappt 20-årig kille stötte på mig igår... fånigt och helt ointressant, men det fick mig att känna mig lite yngre... typ tjugotreeeee?

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Det e så jäkla roligt det där med chokladen....Du e så söt! Puss

    SvaraRadera
  2. haha, kul att man kan glädja! =D Själv är jag så nöjd över att jag lät bli att äta upp den... ni som känner mig vet ju att den hade slutat sina dagar på samma sätt som den där glassen i lördags... äsch, den här gamla trasan! puss!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!