lördag 2 april 2011

oroar mig lite...

... inte för själva resan, inte för så mycket alls egentligen... men jag kommer kanske inte kunna blogga någonting... under en hel vecka!!! HUR SKA DET GÅ??? Ni väl kvar när jag kommer tillbaka?!!

Sitter på flygplatsen i Helsingfors nu... Fyra och en halv timmas väntan på skiffern till Dehli... Blir en hel del spanande i ittala, mumin och marimekko butiker... En och annan tax free också... Nu väntar en långflygning med bilkörning, tidningsbläddrande och filmtittande... Räknar med att det finns skärm i stolsryggen framför och att ljudet funkar... Annars blir jag nog arg! Både till Kina och New York i höstas krånglade filmtittandet på något vis just på den raden jag satt... Tröttsamt! Men, man ska inte måla fan på väggen... Jag sparar färgen till senare!

Tänkte ge dig ett litet uppdrag i veckan... att skriva en dagen bästa varje dag här nedan, det behöver inte vara fem grejer, det räcker med en!!

Försökte hitta den söta barnvisan I Indialand på youtube men utan att lyckas... Texten är som följer... Sången får du stå för själv!! :-)


I Indialand bak Himalajas rand
där händer det konstiga saker ibland.
Där bodde en trollkarl, han trollade så
att åtta blev nitton och nitton blev två.

Han trollade så att ett berg kunde bli
en fettisdagsbulle med vispgrädde i,
så vattnet som rann i en flod ett tu tre
förvandlades till både kaffe och te.

Han trolleritrollade också så att
ett nötskal stack ut som en ståtlig fregatt,
så stjärnorna regnade ner som gullsand
och månen föll som en citron i hans hand.

Och Kejsarn av Kina han sa: ”Jag slår vad,
att ingen förvandlar sig till lemonad!”
”Haha”, ropte trollkarln, ”se då på min kraft!”
och simsalabim blev han till ett glas saft.

Men solen sken het över risfält och älv
och trollkarln blev törstig –– och drack upp sig själv.
Det skedde i misshugg, som ni nog förstår,
men det har han ångrat i sjuhundra år.

So long amigos!!

8 kommentarer:

  1. Hoppas att resan går bra!
    Och självklart är jag kvar när du kommer tillbaka! :)

    SvaraRadera
  2. ÅÅ Nina den sången sjöng min mamma jämt <3 Ha nu en underbar resa! Var rädd om dig KRAM

    SvaraRadera
  3. Självklart kvar vännen!!!!

    SvaraRadera
  4. sitter här och väntar. hoppas att du får en bra resa, och ljud till filmen.

    SvaraRadera
  5. Klart jag är kvar. Och avis, och sången sjöng jag mycket när jag var liten. Ha det då bra!

    SvaraRadera
  6. Klart att vi är kvar, kommer toklängta tills du är tillbaka. Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera
  7. Saknar redan dina inlägg.
    Kram!
    /A-K

    SvaraRadera
  8. Tittade in för att se var du ÄR... Saknade dig, juh!
    Det blir en Dagens;

    Dagens mail: Schemat som visade ledigt från 15:april till 8 maj.
    Dagens mail 2: Fortsatt pusslande i kalendern med en date som förhoppningsvis blir av mellan den 15:e april och 8 maj...

    Hoppas du har det gott, söta!
    Kram!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!