måndag 18 april 2011

dagens dagens

är ju faktiskt lite färgglad idag, och en smula micro-sminkad... håret däremot är bara tvättat, varken fönat eller borstat... uppslängt i en knut... man kan inte lägga krut på allt... en sak jag borde lägga krut på är spegeln... den är ju jättefläckig och i stort behov av att tvättas, inser jag nu... men det får jag göra ikväll...

 


dagens låt: Amy McDonald - Run
dagens dusch: ja, en lite extra lång för att vakna ordentligt... härligt!
dagens frisyr: oborstad, ofönad lilla My-knut
dagens smink: lite ljus ögonskugga över fransrötterna och sedan bara svart mascara på det... rosigheten på bilden kommer nog av kampen mot jeansen...
dagens klädsel: mörka jeans, lila nattlinne-linne, svart kofta, vit scarf (Unicef-scarf från HM, två-tre år gammal), svarta converse
dagens planer: hitta någon att springa med ikväll, tvätta spegeln
dagens vill ha: tillbaks min kropp
dagens saknad: någon att springa med ikväll!
dagens drog: kaffe
dagens träning: om allt går enligt planerna så blir det en runda i Fontin ikväll, men jag känner mig själv, är urkass på att ge mig ut själv... någon som känner sig manad?
dagens måste: ja, ni ser ju själva... spegeln måste rengöras... badrumsspegeln gick jag faktiskt loss på imorse... det är superenkelt att få bort alla fläckar om man tar en bit vanligt tidningspapper på den direkt när man duschat och den är helt immig!
dagens dricka: vatten
dagens mat: proteindrink till frukost, kesella + hallon till mellanmål, makrill i tomatsås + knäckebröd till lunch, proteindrink till mellanmål och sen vet man aldrig
dagens mående: bra!

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack snälla du för tipsen med klänningen.
    Får känna hur den luktar när jag kommer hem, annars blir det ättika fram, och kanske in i frysen också :-)
    Helt sjukt att man kan fördärva en klänning så!

    Ha en bra dag!
    //Hanna

    SvaraRadera
  2. Härliga du med dina underbara listor.
    Hoppas att dagen har varit bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Karlskronamamman - välkommen!Så lite så, det är ju dumt att sitta på tips och inte dela med sig av dem när man snubblar in hos någon som behöver tipset man sitter på! Hoppas det 1) inte behövs 2) om det behövs, fungerar! Tack detsamma! kram Nina

    Petra - haha, ja, jag är nog något av en listgalning... hittar ju en massa sådana hela tiden som är bra att ta till när bloggeriet går lite trögt, när man behöver en spark i baken eller så... hoppas du mår bättre och att dagen ändå varit ganska okej! stor kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!