torsdag 11 april 2013



Jag älskar ju listor... kan knappt få nog... det sista har jag valt bort att ens spana efter dem eftersom detta annars lätt skulle kunna bli en blogg med enbart listor... men istället har det blivit en blogg helt utan några listor alls nästan... så idag hittade jag en rolig här. 50 frågor... svaren handlar om mig... du får gärna sno den vidare till din egen blogg och har du ingen egen blogg så är kommentarsfältet fritt till ditt förfogande! 

1. Hur gammal är du? 34 (skrämmande som tusan!)
2. Hur gammal känner du dig? 27
3. Vad har du gjort i dag? Jobbat, tränat, jobbat lite till och sedan repat.
4. Vilken film såg du senast? Eat, Pray, Love
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Jag gillar alla årstiderna, var och en har sin charm
6. Är du besatt av någonting? Nä, inte besatt... tycker mycket om många saker
7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Stökig och i stort behov av en storstädning... lite dovt ljus... sitter hemma i soffan och har bara ett par små lampor tända
8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Vad skulle det vara som man inte vet... jag har bloggat i över två år... allt måste vara sagt! Nä, jag har nog säkert några grejer man inte vet... Jag använder bara Maria Åkerberg schampo, jag blir tokstressad av att chatta och jag tycker det är obehagligt att spela sällskapsspel med folk som varken är goda förlorare eller vinnare.
9. När vaknade du i dag? 06:30, för att ge mig ut och springa innan jobbet, men jag var för trött, ställde om klockan och sov en timma till...
10. Vilken är din favorithögtid? midsommar tror jag... eller jul... eller nyår... 
11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Vakna relativt tidigt tillsammans med någon man tycker om, kramas massor, gå och simma, äta frukost på något café på stan
12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Indien är alltid trevligt, god mat framför allt... eller New York... 
13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
14. Hur vill du tillbringa din pension? I ett hus på landet med min man och ett par hundar. Barnbarn som hälsar på, någon resa utomlands ibland. En dröm vore att ha en atelje också, så man kunde måla en massa!
15. Vad lyssnar du på just nu? Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig
16. Har du någon gång brutit ett ben? Ja, armen förra året, i Val d'Isère... skulle åka ur liften och det stod en massa folk i vägen, så istället för att åka in i dem så satte jag mig på marken, tog emot med handen och krasch sa det... 
17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Ägg, mild lätt yoghurt, kesella kvarg, frysta blåbär, mousserande vin
18. Vad är du på för humör just nu? rätt bra, lite trött, lite förvirrad... lite i limbo helt enkelt!
19. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien, Nord Amerika
20. Snarkar du? Har ingen aning, jag sover ju!
21. Vilka yrken har du provat på? Servitris, kassörska, receptionist, delikatessbiträde, charkuterist, inköpsassistent, säljkoordinator, designer, gruppträningsinstruktör
22. Hur går du helst klädd? jeans och tröja, converse eller träningskläder. Det är ju trots allt då, i spinningsalen jag känner mig mest bekväm med mig själv!
23. Vilket stjärntecken är du född i? våg
24. Vilket är ditt favoritgodis? Jelly Belly Beans och polkagrisar
25. Vad sa du senast? "Ses om en vecka! Hej då!"
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild och Form, Svenska
27. Vilken är din favoritaffär? Det beror ju helt på vad jag ska ha! Stadium verkar ha blivit en butik jag besöker rätt ofta det sista! 
28. Vad har du i dina fickor? I byxfickorna har jag ingenting, i jackfickan har jag min nyckelknippa och halstabletter (Fishermans friend Peppermint)
29. Vad köpte du senast? Proteindrinkar och Swebar lakrits
30. Hur många gånger har du flyttat? 10gånger... En gång med familjen, 200m från gamla huset till det nya, sedan till USA för ett år som AuPair, sedan hem igen, ihop med en pojkvän, till Värnamo ett år för att plugga, hem till M igen, hem igen när det tog slut, till en lägenhet jag hyrde i andra hand ett tag, hem igen när kontraktet tog slut, till min lägenhet där jag bor idag... Men där har jag bott väldigt länge, i elva år typ... det är verkligen dags att flytta snart igen... men jag vill inte flytta bara för flyttandets skull. Det måste finnas en anledning.
31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Pincett, tändstickor, kniv
32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? kvällsmänniska... om det inte blir så sent att det blir morgon!
33. Senaste filmen du såg på bio? Anna Karenina
34. Har du blivit sydd någon gång? ja, när jag var 2,5 så opererade jag tummarna, då sydde de tydligen... när jag drog en tand för något år sedan så försökte de sy också, men det trasade sig bara...
35. Vad åt du till frukost? Kesella kvarg och blåbär
36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag jobbade jämt... som inköpsassistent, ville visa mig duktig och brände nästan ljuset i båda ändar! Levde singelliv och hade nog rätt roligt... det var i den vevan jag halkade in på min "yngre-killar-period"... rolig men farlig... 
37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min storsockiplast, hon sparade en tidning och kom vägen om mig bara för att hon visste att jag skulle bli glad. Min mamma lagade en av mina favoriträtter igår och pappa bytte däck på min bil. Min namne skickade peppiga sms i helgen då jag höll på med toastmastrandet av bröllopet och en av mina fina vänner talade väldigt rakt ur hjärtat när jag pratade med henne igår!... tycker inte jag vill välja en sak...
38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På hyllan bredvid sängen
39. Vad var det sista du åt? Kesella kvarg och blåbär
40. Är du blyg? Ja, tro det eller ej, inte sådär allmänt blyg men när det gäller någon speciell blir jag blyg!
41. Vad heter du i andra namn? Nina Helene Leontine, Leontine efter min mammas farmor. 
42. Har du varit med om en bilolycka? Nej, ta i trä!
43. Vilken är den roligaste träningsformen? Spinning, särskilt om jag själv får hålla i passet! Simning är nog den skönaste.
44. Har du några husdjur? Räknas dammråttorna?
45. Vill du gifta dig? Ja, absolut
46. Var växte dina föräldrar upp? I Göteborg
47. Har du någon gång ringt polisen? Ja, en man hade somnat på gatan en natt och det kändes inte bra att låta honom ligga där, så jag ringde polisen för att de skulle komma och ta hand om honom
48. Har du svenskt ursprung? Ja, så gott som, det finns några Valoner bak i släkten, men det är flera generationer bort.
49. Har du, eller har haft, något smeknamn?  Minininis, Ninisen, Ninis osv.
50. Vilka är dina största svagheter? Godis och sötsaker... detta inkluderar även söta pojkar och smicker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!