söndag 14 april 2013

Vilken helg!!!

Den har varit helt grym! Förstår inte hur det är  möjligt nästan!

Denna helgen är ju första helgen på väldigt många år som jag inte har lördagspass (ja, förutom semester då förstås, men om man räknar vanlig jobbvecka) och det inte är påsk eller fullbokat pga. andra aktiviteter (läs bröllop). En nästan overklig känsla slog mig igår... jag trodde på fullaste allvar att det var söndag, men så insåg jag att det ju bara var lördag och jag hade hela söndagen kvar att gotta mig åt! Att dessutom förlänga den genom att sticka iväg från jobbet vid lunch... genialiskt!

Man kan inte säga att det har blivit för mycket sömn i helgen... man kan inte heller säga att det har blivit för lite! Jag tror mängden varit alldeles lagom, det mesta känns som om det varit alldeles lagom... mängden vin, mängden godis,antalet klubbor kan ha överskridit det normala, men det är vansinnigt va roligt det är att äta godis på pinne! Mängden kaffe har absolut varit alldeles lagom och ja, umgänget likaså! Fantastiskt trevligt!

Men, jag får nästan skrämselhicka när jag spanar i fotoalbumet i telefonen... försökte fastna på bild av det lite mer sensuella slaget... ätandes en klubba... det är ta mig fasen omöjligt! Särskilt om man börjat skratta... vi gav det, uppenbarligen ett gäng försök iallafall... trägen vinner heter det ju... jag vet inte om detta kanske är motsatsen som bevisar regeln!


 



Att jag ens bjuder på detta! Det är ju kanske det mest korkade... men ja, ja, det må va hänt... roligt hade vi iallafall... man får bjuda på sig själv ibland... självdistans skall vara käckt har jag hört... kanske i lagom stora mängder dock... har aldrig känt mig snyggare!

Nu ska jag gå och lägga mig! Dagen idag innebar en lite tidigare uppstigning än vad jag kanske hade valt om kroppen fått bestämma. F skulle på fotbollsträning så då hängde vi på och kollade på honom och tog en promenad i det härliga vädret, sedan åt vi frukost till halv två typ och ja, sen var det dags för mig att åka hem, släpa in alla grejer, besöka tvättstugan och ge mig ut och springa med min Storsockiplast innan söndagskvällssoffhänget tog vid på största allvar... därifrån ska jag bryta mig loss nu... från soffhänget alltså... sängen kallar... ny vecka, nya möjligheter, nya omöjligheter... fast det finns ju tydligen inget som är omöjligt, sånt som verkar omöjligt tar bara lite längre tid sägs det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!