onsdag 31 juli 2013

Om Slottskogen levererade igår så kan man verkligen säga att Liseberg gjorde detsamma idag!

Jösses vilken dag vi har haft! Lillekillen hade vaknat klockan sju och terroriserat sin mamma med "Var e' Nina?" och "gå till Liseberg!!!" hela morgonen... jag dök upp strax efter elva... och när jag istället för att bara vända i dörren, ta vagnen och lillekillen och gå så blev det lite stressigt tyckte han... men jag ville ju förhöra mig om vad han vågade åka osv. så en liten stund fick det bli att pröva tålamodet till iallafall!

Sedan gick vi förbi Universeum, eller rättare sagt lekplatsen utanför Universeum innan vi gick in på Liseberg... vi och vad jag tror skulle kunna räknas som "alla andra"... jösses va mycket folk det var!!! Och jag har ju inte jättevana på det där med att ha koll på en liten kille med massa spring i benen och egentligen noll omdöme... att ha koll på en liten kille med massa spring i benen och noll omdöme bland massvis med folk och en massa åkattraktioner, det är för en novis en smula påfrestande...





Så när lillkillen sov middag och jag passade på att äta glass och dricka kaffe så satt jag nästan själv och tänkte att det hade varit gott att slumra lite... men det kan man ju inte göra! Eller rättare sagt, jag gick förbi en herre som gjorde det och ville inte att andra skulle se mig så, ren fåfänga alltså... och en smula säkerhetstänkande också, hur vettigt hade det varit liksom när man har ansvar för en tvååring?!? Inte vettigt alls är svaret! Men ja, det var riktigt gott att bara sitta där i solen, sitta där och bara vara en stund, dricka mitt kaffe och äta min glass. Även om det blev tusen gånger roligare när det var dags att väcka lillkillen igen och gå och åka Sagoslottet och lite andra åkattraktioner. Man hinner faktiskt inte med så värst många karuseller en dag som denna, dels för att det tar en stund att ta sig från och till alla och framför allt för att det ju är rätt långa köer att stå i innan man får åka!




Vi avslutade iallafall dagen med Kaninresan och en tur till kaninaffären eftersom jag, som vanligt, inte vann någon kanin till honom... tur att de finns att köpa, inte för att han hade gått av om han inte hade fått någon men första Lisebergsbesöket med faster måste ju nästan få ett minne med sig hem! Och sedan gjorde vi det, gick hem, hem till honom, hämtade upp hans föräldrar och gick till parken vid Carlanderska, där satte vi oss och åt picnic... hur mysigt som helst! En helt fantastisk dag fick ett helt fantastiskt slut. Om jag är trött?... Sover Dolly Parton på rygg? Har påven rolig hatt? Äter kineser ris? Ja, jag kommer sova som en sten i natt... som en lycklig sten!!! Hoppas lillkillen gör det också!


Imorgon ska jag ju dit igen, men då på helt egna ben, på grund av en annan sak, Kristoffer and the Harbour Heads på Taube scenen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!