tisdag 30 juli 2013

Slottskogen levererade verkligen idag!

Fast allra mest var det nog sällskapet! Min lille favoritkille/fasters ögonsten/ älsklingsungen och jag har haft en heldag idag... och vilken dag vi har haft! Åkte hem till honom och hans föräldrar i förmiddags, lassade barnvagnen med alla förnödenheten och begav oss mot Slottskogen.

Väl där sprang vi lite, skuttade lite, hoppsasteg-hoppade lite... kan inte tvååringar gå? Måste de alltid springa?! Men jösses va söt han är. Ställer frågor om allting hela tiden, är glad som en lärka och ja, helt fantastisk! (kan ju hända att jag är en smula partisk, men jag tycker det iallafall och det är min blogg så då skriver jag det!) Gick raka vägen upp till Säldammen och sedan vidare till pingvinerna. Efter det traskade vi upp till djurhagarna, tittade på älgar, olika getter och ja, man kan väl säga att det började regna när vi var där... ösregna till och med... himlen riktigt öppnade sig... tur man hade regnskydd till vagnen och regnjacka till mig med sig!





Sökte oss ner till Björnparksvillan och åt lunch, korv med bröd och köttbullar med potatismos och lingonsylt. Med påfylld energi och uppehåll gick vi upp till Barnens Zoo, klappade killingar och får, tittade på kycklingar, grisar och hästar. Andra gången vi gick in på Barnens Zoo råkade vi stå lite nära när en get tillrättavisade ett par killingar, inte så de ens kom mot oss men det såg nog lite otäckt ut för en tvååring, så då ville han gå därifrån (till hans fasters stora lättnad, jag tyckte det var lite läskigt hela tiden!)



Så vi gick ner till sälarna igen, där köpte vi glass. Och ja, förutom att vara det bästa jag vet så är han helt fenomenal i att inte gilla glass också... så glassen fick jag äta upp själv! Mmmm, gottigt! Se gick vi och kollade till pingvinerna en gång till och sedan var det hög tid att gå hemåt igen. Lillkillen, som brukar sova efter att han ätit lunch men som hade alldeles för mycket att ha koll på för att komma på att han var trött, somnade som en sten i vagnen.



När vi kom till Avenyn väckte jag honom, ville ju inte att han skulle missa Poseidon! Eller rättare sagt, ville inte att hans mamma skulle få ett helsike med att lägga honom ikväll för att han råkade sova middag alldeles för sent. Men ja, Poseidon fick ett besök också!


En helt fantastisk dag avslutades med middag hemma hos lilleman, middag och mysigt häng. Och ja, med närapå två mil i benen, delvis i uppförsbacke och med barnvagn, massvis med intryck och upplevelser, samt bara de facto att ha koll på en tvååring en hel dag när man inte är jättevan kommer göra att jag sover som en prinsessa på prozac inatt... och lika bra är ju det, imorgon ska vi till Liseberg!




2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig dag! Jovisst har man tillbringat mååånga timmar i Slottsskogen med barna när de var små, både bland djur och i Plikta. Den är guld värd!
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!