tisdag 16 juli 2013

Tid vs. motivation

Skrev igår om att jag inte förstår hur svårt det ska vara att få till det, träningen menar jag nu... har skrivit flera gånger om hur svårt det är att få till det om annat så jag förstår om det känns förvirrat, förstår om det känns som om jag bara aldrig får till någonting överhuvudtaget oavsett kategori! Känner så själv nämligen ibland, att det bara står still och ingenting händer! och ändå säger folk om mig att jag är energisk... får verkligen inte ihop det!

Hur som helst, träna... denna fantastiska form av liv på något vis... jag älskar ju det, varför får jag inte till fler tillfällen?! Borde ju inte vara så svårt med tanke på hur man mår efteråt! Rund är också en form (supermysig blogg om löpning och träning, in och läs) skrev en kommentar om att om man älskar träningen så får man se till att ta sig tid till att göra det. Och ja, jag köper det helt av, träning är ingenting som skall prioriteras bort. Jag har fullt med deltagare som har barn och hus och allt vad det är och som ändå hinner med ett par pass i veckan, så uppenbarligen är det möjligt och genomförbart!

Men i mitt fall handlar det inte om tid... jag har all tid i världen att lägga på min träning, all tid i världen... skulle lätt kunna öronmärka ett par timmar om dagen för att träna, Så ser mitt liv ut just nu, inget bestående hoppas jag, men tid för träning, det har jag... däremot saknar jag motivationen... den lilla detaljen... som instruktör måste man ju vara motiverad när man kör sina klasser, och där saknar jag inte motivation... det är när jag ska göra det själv, när jag inte har deltagare som förlitar sig på att jag sitter där och cyklar som en galning, det är då det inte känns motiverat längre... likväl som man flyttar fram sin mjölksyratröskel när man tränar, likväl verkar jag ha flyttat fram min motivationströskel just nu... eller höjt... det är för jäkla dåligt av mig, jag vet... men jag är ju sabla glad för mina fasta spinningpass iallafall, så jag inte helt och hållet blir en soffpotatis... för tro mig, risken är stor att det hade blivit så!

Men nu sitter jag iallafall iklädd strumpor och shorts, sportbehå och linne, fullkittad för en liten luffsingrunda. Väntar bara på att min ipodshuffle (den är ju så liten och smidig) skall ha laddats klart... börjar ana att det är något vajsing med den, men ska man orka springa runt med telefonen i handen? Har inga fickor på kläderna så det verkar bli alternativet!

Hur har du det med tiden? Motivationen? Får du till det???!?!? och isåfall Hur? Kom med tips för oss omotiverade, det vore verkligen dagens stora goda gärning!

3 kommentarer:

  1. Tiden har jag om vi pratar ca timmes träningar. Motivation däremot, noll. Jag behöver gruppaktivitet som innebandy..

    Apropå din klädsel, inga trosor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag att du ska dra igång ett gäng som spelar innebandy en eller två gånger i veckan i grannskapet!

      Klart jag hade trosor... jag var ju inte i Tyrolen och sprang! =)

      Radera
    2. Gruppaktivitet finns det ju fullt av på gym! Spinning är grymt. Men jag skulle också vilja spela innebandy någon gång i veckan. På högst amatörmässig nivå.

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!