fredag 19 juli 2013

It always seems impossible until it's done...

Bevingade ord av ingen mindre än Nelson Mandela (som för övrigt fyllde 95 år igår, torsdag)...

För ett tag sedan trodde jag att många saker var omöjliga... Några av de där grejerna är numera gjorda så ja, jag hade fel... Mr. Mandela där emot, han hade rätt! Ska jag vara helt ärlig så känns det inte ett dugg bättre just nu, det var liksom rätt gött där i min falska förhoppning, i mitt luftslott med väl valda gnagare till husdjur... Men jag hoppas och tror att det kanske ändå, någon gång i framtiden, kommer visa sig att det ändå var rätt att riva... Fast just nu saknar jag väggarna... Även om det bara var luft så var det ändå väggar... För strunt är strunt och snus är snus, om ock i gyllne dosor, och rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor.




God natt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!