tisdag 28 juni 2011

varken hackat eller malet...

nä, idag blev det änna inget med någonting... eller jo, det är klart det blev, men det blev bara halvt alltihop på något vis... vaknade ganska tidigt och käkade frukost på trappen i solen innan läkt skulle spikas och sågas... härligt moment i det hela som inte är direkt tungt och som går hyfsat fort framåt... ett mindre härligt moment i dagen var att jag var tvungen att åka därifrån... tvungen att lägga arbetshandskarna på sin plats, plocka ihop mig för denna gången och åka tillbaks till en übervarm lägenhet...

galet trött landade jag en stund i soffan innan det var dags att slänga in lite tvätt och åka till mamma och pappa för att därifrån åka vidare och titta på ett torp... GPS-trassel till trots hittade vi tillslut det söta lilla torpet långt in på en enslig grusväg... många, många andra hade också hittat dit... trafikkaos näst intill skulle man kunna kalla det!... vad gäller torpet så vet jag inte riktigt vilket ben jag står på... jag har nog faktiskt inte flyttat in... vilket jag brukar vara snabb att göra...

Men jag känner lite att tomten är jättefin, uthusen är jättefina... läget är nästan på gränsen till för bra vad gäller avskildheten... men själva huset är lite litet och lite mörkt om än väldigt väldigt sött... men med en stor granskog framför, där man driver upp gran till timmer och den nog bara var 15 år gammal, alltså skall växa till sig en massa och då kommer att skymma solen rätt så rejält, ju mer åren går så lär det inte bli ljusare... det lär inte bli mindre mygg heller... jag tror jag hoppas på att det dyker upp något annat, något ännu sötare helt enkelt! Min tid på hemnet är alltså ännu ej till ända!

Raskt hem för att ta hand om tvätten som ju är bra om den hunnit torka tills vi åker imorgon bitti... och sedan gick luften ur mig... somnade i soffan med packningen i full gång... vaknade för en stund sedan och fick plockat ihop lite mer saker... men fasiken va svårt det är att packa!!! Lär, min vana trogen, ha med mig alldeles för mycket av fel saker... för lite av sånt där annat... men väskan verkar rymma det mesta...



Borlänge, Peace&Love, here we come... girl's on tour! med eller utan bilbingo... jag ser, inte helt otippat tror jag, allra mest fram emot Håkan Hellström, Bob Dylan och Bob Geldof... Miss Li och Veronica Maggio ska bli kul att se också... och de andra såklart! Lovar att försöka komma ihåg att blogga från telefonen... om du tycker att jag skriver för sällan så får du hojta till!!! Nu ska fröken sova... packar klart imorgon bitti... nu blir det inget vettigt ändå känner jag...





1 kommentar:

  1. Hoppas du får det alldeles lovely på festivalen!! Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!