torsdag 16 juni 2011

jag ger upp...

...eller det gör jag inte alls... för trägen vinner... den som ger sig förlorar... jag är inte bra på att förlora... v. 24-25 ska inte bli mina stående förlorarveckor... så jag ger inte upp... jag lägger bara projektet "få PictureShow att visa bilderna även på vanlig PC" på is lite... nöjer mig med att kunna blogga genom BlogPress ett tag...

glädjs åt att det faktiskt är något som helst plötsligt fungerar från att inte ha gjort just det... och tar tag i det där krångliga lite senare... vem vet, plötsligt kanske det bara funkar... så som BlogPress gjorde... jag har liksom inte gjort någonting, mig veterligen... och ändå bara det liksom funkar... 

Fatta vilka möjligheter som öppnas, vilken ny värld som plötsligt ligger för mina fötter! jag behöver inte längre komma ihåg alla bra och mindre bra inlägg som ploppar upp i huvudet... jag kan skriva ner dem direkt och få dem rätt i tiden liksom... fabulöst... ja verkligen, fabulöst!!! ... ett ord jag för övrigt tycker används alldeles för sparsmakat i dagens vokabulär... fabulöst och trivsamt... två ord jag tagit upp kampen för... tillsammans med modest, moderat och resignera... fast de tre är ju mer åt det lilla hållet liksom...

trägen vinner... den som ger sig förlorar!
och det gör vi ju inte, eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!