måndag 13 juni 2011

tacksam och lycklig... och lite trött...

...smutsig också... och jo, jag kan förstå att folk tycker att det låter konstigt om man säger att man är lycklig och tacksam över att man får lov att hjälpa till med att lägga om ett tak... men det är de bästa orden jag kan komma på för känslan jag har.

Jag tycker verkligen det är galet roligt och spännande att få vara med på sådana saker... inte galet roligt hela tiden såklart... det är inte galet roligt att få en massa takdamm... vad nu det innebär... vill inte ens tänka på alla avgaser man fullkomligt dränkts i idag... så jag låter bli... över sig...

det är inte galet roligt att klättra upp till nock på gamla läkt som trasar sönder sig under ens fötter, ute på kanten av taket för att skruva loss kantplåt... men man är jäkligt nöjd när man fixat det... och man är ganska galet nöjd över att man får förtroendet... att man inte blir behandlad annorlunda för att man är tjej... jo ibland, med all rätt... jag är inte lika stark som killarna är... jag hanterar inte verktyg lika bra som dem... men jag klarar det mesta faktiskt... bara jag får förstått vad det är jag ska göra och får lov att få lite vana... och med dessa killarna så får jag lov att få det, jag får lov att inte veta vad alla verktyg heter, vad alla bits har för nummer osv. det är ljuvligt... på ett sånt där snickaraktigt sätt.

Dagen har dessutom bjudit på "blåsbubbleblåsning" med sötaste J, nattning av samma lilla sötis och en massa läppglans... läppglans kan jag meddela fixar det mesta... bara det smakar lite gott klurar man ut de flesta situationer med lite jordgubbssmakande lipsmacker faktiskt... vilket är lika bra att lära sig från tidig ålder för det har man med sig hela livet sedan tror jag... baserat på egen erfarenhet faktiskt!



Och sist, men absolut inte minst, sådär galet mysig och god middag tillsammans när man bestämt att man är klara med dagens verk... det är så mysigt att sitta ner kring deras stora middagsbord och äta god mat och umgås... man vill aldrig gå hem liksom! Idag hade jag bestämt mig för att åka hem, men det var inte utan att jag ångrade mig ett par gånger... men det är ju en dag imorgon också... en dag då jag tyvärr inte har semester så jag kan fortsätta med allt vad som kan tänkas behöva göras...

Framför allt är jag såklart galet tacksam över dessa fina människor jag kan kalla vänner... det är underbart att veta att man alltid är välkommen dit, att veta att man ses som en tillgång och att få känna sig nyttig och kunna bidra. Alla människor behöver veta att de gör skillnad... ni gör skillnad för mig!




dagens låt: Procol Harum - A whiter shade of pale
dagens dusch: ja, nu innan det är dags att krypa till kojs
dagens frisyr: fläta och sedan hästsvans
dagens smink: nä
dagens klädsel: shorts och svart top (syns tydligt hur solen har tagit)
dagens planer: vara tak-tik... fast jag skällde inte
dagens vill ha: semester
dagens saknad: koll på vad som skall göras
dagens skoj: allt!
dagens drog: adrenalin och endorfin
dagens träning: kroppen är rätt mör nu så en hel del träning måste det ju inneburit
dagens måste: inte ramla ner
dagens dricka: vatten
dagens mat: hemmagjorda hamburgare till lunch, lax och ris till middag... supergott!
dagens mående: fantastiskt

Nä, nu är det way past my bedtime... gissar att jag kommer sova som en hel karl inatt... hallon luktar jag inte heller... en dusch vore på sin plats... som flickan sa... eller så sa hon inte så men hon fattar vinke(l)n iallafall... skruvat vore det ju annars!

TKO

2 kommentarer:

  1. Tack för pepp! Vi skall lägga om taket på det stora vita huset. Men det blir nästa år. Men med snickare tror jag. Jag är mer höjdrädd än någon annan! Modigt av dej att klättra runt på tak! Och så mysigt att äta och umgås efter ett hårt arbetspass! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Jag kan hjälpa till med taket nästa sommar!!! =) Säg bara till när jag ska ta semester så jag vet när det är dags att kränga runt på reglar och läkt! Men det är nog ganska klokt att anlita snickare också... ni har lite många barn som skall ha sin tid, det blir svårt att vara på två ställen samtidigt liksom... och med rotavdrag kan man ju komma lite rimligare undan iallafall! ja, det är galet trevligt att sitta till bords när man arbetat tillsammans... till helgen har jag lovat ta med mig gitarren också. kram!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!