torsdag 2 juni 2011

nä, vet ni vad...

... nu är det hög tid att ta tag i livet, få ändan ur vagnen och slita sig från bloggeriet... inte för gott men för en timma eller så... det ska handlas och städas... diskas och fixas mat innan det är dags att åka till Nödinge och köra pass...

efter en jättelång bloggpromenad, med ett par koppar kaffe (muggen rymmer 0,5l) så känner jag  mig redo att anamma dagen, ta tjuren vid hornen, utforska världen en smula och få lite ordning och reda på torpet... på tal om torp föresten... mitt drömhus blev ju sålt tillslut... eller det tror jag iallafall... det ligger inte kvar på hemnet iallafall... brukar vara ett tydligt tecken... och inget liknande har dykt upp... inte på de senaste två dagarna iallafall... vad gör jag nu??? otålig, jag???

kom helt plötsligt på att systemet ju är stängt idag... det är ju söndag för bövelen... tur att jag har ett par flaskor rött ståendes... fattar dock inte varför de envisas med att alltid bara vara max två... jag tycker jag köper hem lite titt som oftast... fast det gör jag nog inte... det är nog ett tag sedan jag var på systemet... tycker iofs att det är ett tag sedan jag drack vin också... inte för att det är någon fara, vi klarar oss galant på två flaskor rött... men det slog mig bara...

nä, nu, ändan ur vagnen var det... inte vagga tillbaks i bloggeriet igen... hur mys och trivsamt det än är... livet måste levas om det skall finnas något att blogga om... bara en sån sak! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!