tisdag 14 juni 2011

fantomsmärtor???

vaknade i natt/tidigt imorse med världens huvudvärk... tänkte mota Olle i grind direkt så jag skuttade (?) upp och tog ett par resorb och en Ipren och gick och la mig... vaknade när klockan ringde och det kändes inte som om det hade hjälpt alls... Olle är tydligen en liten vild illbatting som springer runt i huvudet på en och sparkar, skriker och har sig... var är hans föräldrar??? undrar jag...
fick ringt jobbet och meddelat att jag tänkte gå och lägga mig igen... hoppas på att huvudvärken skúlle fatta piken och dra dit pepparn växer... så jag sedan kunde åka direkt till det där trendseminariet jag skulle på idag efter lunch... samtidigt som jag skulle sova de där extra timmarna så skulle Hyrservice tydligen riva tältet de hyrt ut till mina studentfirande grannar... kan meddela att när man river ett tält så lägger man inte ner någonting... man slänger ner det... och det låter en sjuhelsikes massa... mums för huvudvärken... det var som om någon gav illbattingen Olle sockervadd så han blev lite extra stissig liksom...

men det hjälps inte, trendseminariet är för mig ett viktigt verktyg, det är inte direkt så att någon annan kan göra det åt mig och sedan stoppa in en USB-sticka och föra över informationen... en Ipren till och sedan köra ner till stan... placera sig i en stol och försöka att inte sprängas under tiden... i mörkret gick det väl hyfsat bra, iallafall första halvan av första delen... i pausen fick jag tunnelseende och orkade inte alls mingla och vara trevlig med folk... tog ett päron, några karameller och en kopp kaffe och gick tillbaks in i det mörka rummet och försökte... tredje föreläsaren började det sjunga i huvudet... funkar inte direkt som smärtlindring att sitta och lyssna, läsa powerpoint och skriva i dunklet... jag gav upp och åkte hem... mötte upp Fia på vägen och landade lite med en kopp kaffe på uteserveringen på Cafe tant Ruth... gott med en massa frisk luft...

Olle har fortfarande inte blivit hämtad av sina föräldrar... har mina aningar om varför de lämnade honom hos mig just... bra aningar blandat med lite dåliga... och lite väderomslag på det... inte ett dugg skönt men bra mycket mer angenämt än magkatarr och sånt... för hos mig är det huvudet som säger ifrån först... och först när jag ignorerat det ett bra tag, då tar magen vid... huvudet brukar säga ifrån såpass tydligt att det inte är värt att inte lyssna... jag ska lyssna lite till nu tänkte jag och faktiskt ta min sovmask och knoppa en stund...



dagens låt: Robbie Williams och Nicole Kidman - Something stupid
dagens dusch: ja, en lång sådan i hopp om att huvudvärken skulle sköljas bort
dagens frisyr: madickentofs
dagens smink: lite ögonskugga, grön kajal mascara
dagens klädsel: jeans, grått linne, vit omlottblus, svart kavaj, svarta ballerina
dagens planer: hitta Olles föräldrar
dagens vill ha: massage
dagens saknad: tystnad och mörker
dagens skoj: träffa gamla goa kollegor
dagens drog: kaffe
dagens träning: nä, fick byta bort kvällens pass
dagens måste: idag måste jag ingenting
dagens dricka: vatten
dagens mat: lax med spenat, chevremacka
dagens mående: huvudvärk från hell

Samtidigt är det ju gott att veta att man har ett... huvud alltså... man får va glad för det lilla liksom!

2 kommentarer:

  1. Usch! Vad är det för föräldrar som bara låter Olle stanna kvar utan att bli hämtad? Hoppas de hämtat honom nu så att det känns lite bättre.
    Skönt med en vän som Fia, frisk luft är ju bra.

    Trendseminariumet lät intressant, var det ett öppet sådant eller bara för ditt jobb?

    Ta det lite lugnare framöver så Olle inte bara rymmer från dagis och kommer oanmäld hem till dig igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Huvudvärk är inte roligt! Hoppas du mår bättre nu! Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!